סכנת קורונה: האם יש איום על מפעלים ביטחוניים?

יומיים לפני הסלון האווירי המליץ משרד הבריאות לשקול את נחיצות הטיסה לסינגפור עקב הקורונה. למרות זאת, משדר הביטחון החליט לפתוח את הביתן הישראלי ובו אנשי התעשיות הביטחוניות. לצד החשיבות, ישנו גם סיכון כבד

 

הביתן של התעשייה האווירית בסלון האווירי בסינגפור, השבוע. צילום: רויטרס

נציגי החברות הביטחוניות הגדולות - רפאל, אלביט והתעשייה האווירית טסו כמדי שנה לסלון האווירי בסינגפור. זאת, למרות התראות של ממשלת סינגפור ומשרד הבריאות בארץ אודות סכנות נגיף הקורונה במדינה. למרות זאת, החליטו במשרד הביטחון, בשל הקשרים הפיננסיים ארוכי השנים עם סינגפור, לאפשר נוכחות מלאה של חברות ישראליות. סה"כ טסו לתערוכה בסינגפור כ-100 איש מהמגזר הביטחוני.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אבל האם מישהו לקח בחשבון שקיים סיכון מסוים לפעילות של אותם מפעלים בארץ? בשל תקופת הדגירה הארוכה של הנגיף (על פי פרסומים מדובר בתקופה שנעה בין 14-40 יום)  והיכולת שלו להדביק גם בתקופת הדגירה ממרחק של כשני מטרים בין אדם לאדם, ישנו חשש כי אותם עובדים עלולים לשתק פעילות במפעלים ביטחוניים בארץ. אם תתחיל הדבקה מאסיבית באחד המפעלים, החברה תאלץ לסגור אותו לצורך חיטוי. בסין, למשל, כבר מבצעים במפעלים מסוימים סגמנטציה של מחוזות על מנת לשמור על הרציפות התפקודית שלהם.

על פי הודעת משרד הבריאות בתחילת השבוע, שפורסמה לאחר הערכת מצב, "הומלץ על ידי המשרד לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה, טיוואן וסין. נבהיר ונחדד כי בהתאם להנחיות קודמות, בידוד בית נדרש אך ורק לחוזרים מסין. רק עבור מי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו מסין - וסין בלבד". כלומר, אין הנחיה מפורשת ממשרד הבריאות לבידוד לחוזרים מסינגפור.

בצה"ל דווקא מבצעים צעדי מנע

למרות שאין הנחיה, המגזר הביטחוני הינו קריטי ואסטרטגי למדינת ישראל. החברות אלביט, רפאל והתעשייה האווירית מספקות לצה"ל אמל"ח לצורך פעילות שוטפת וכל פגיעה בייצור בארץ יכולה לפגוע במלאים של צה"ל. כמו כן, פעילות מו"פ יכולה להיפגע בחברות אלו. בניגוד לחברות הביטחוניות ולמשרד הביטחון, בצה"ל החליטו להשהות תרגילים בינלאומיים עם מגוון מדינות, וכן אימונים משותפים עם חיילים ממדינה אסייתית שנמצאים בארץ בבידוד, כצעד מנע.

הפננו שאלה בנידון לכל שלוש החברות הגדולות. ברפאל, אלביט והתעשייה האווירית אין הנחיות לבודד את אנשיהן שחוזרים מהתערוכה בסינגפור. ממשרד הביטחון נמסר: "התערוכה הביטחונית בסינגפור הינה מהחשובות בעולם ומשרד הביטחון יפתח בה את הביתן הלאומי לפי התכנון. נציגות בכירה של המשרד תגיע לתערוכה ותקיים בה את הפעילויות שתוכננו. משרד הביטחון ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות, יחד עם כלל הגורמים בארץ ובחו"ל."

נציין כי משרד הביטחון לא התייחס להוראות של משרד הבריאות ממש יומיים לפני התערוכה, שהמליץ לא לטוס לסינגפור. לעומת זאת, הוא מאמץ באופן סלקטיבי את ההנחיות לגבי היעדר הצורך לבודד חוזרים מסינגפור.

הכתבות הכי נקראות באתר:

משרד הביטחון החל בייצור סדרתי של האיתן

פעם נוספת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל

דיווח: אלביט מוכרת עמדות נשק למדינה מוסלמית

אלביט זכתה בחוזה גדול לאספקת מגן רקיע

רפאל מציעה להודו מערכת כיפת ברזל ימית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית