אלביט זכתה בחוזה גדול לאספקת מגן רקיע

החברה הישראלית חתמה על חוזים בהיקף של כ-136 מיליון דולרים לאספקת מערכת הלייזר למטוסים עבור מדינות באסיה. מערכת DIRCM, המותקנת גם על מטוס ראשי הממשלה הישראלי החדש, מזהה איומי טילים ומנטרלת אותם

מערכת מגן רקיע של אלביט. צילום: באדיבות החברה

אלביט הודיעה היום (ב') כי זכתה בחוזים בהיקף של כ-136 מיליון דולר מלקוחות באסיה לאספקת מערכות לייזר אוויריות מסוג DIRCM. החוזים יבוצעו במהלך תקופה של ארבע שנים.

 

מערכת דירקם, או מגן רקיע בשמה הישראלי, מזהה תוך זמן קצר ירי של טיל כתף לעבר המטוס, ומשגרת קרן לייזר שמנטרלת את הטיל. המערכת, שפותחה על ידי אלביט, עמדה במבחני ירי חי והיא מתוקנת כיום על מטוסים ומסוקים ברחבי העולם בכ-15 מדינות. לאחרונה נודע כי מערכת הלייזר של אלביט מותקנת על מטוס רוה"מ החדש ומטוסו של נשיא צרפת.

הדירקם פועלת באמצעות קרן לייזר אשר משוגרת לראש הטיל ומסיטה אותו מהמטוס. ארבע המצלמות נותנות כיסוי של 360 מעלות, מזהות שיגור ומכוונות את קרן הלייזר לראש הטיל ומרחיקה אותו מהמטוס באמצעות שיבוש המעקב.

"במסגרת חוזים אלו", נמסר מהחברה, "אלביט מערכות תצייד ציים של מטוסי איירבוס ובואינג במערכות DIRCM ממשפחת MUSICTM, הכוללות מערכות אינפרה-אדום להתרעה מפני טילים. חוזים אלו הינם המשך לחוזים האחרונים להתקנת מערכות  DIRCM על מטוסי איירבוס A400M של חיל האוויר הגרמני וכן על צי מטוסי איירבוס A330 מסוג Multi-Role Tanker Transport (MRTT) של נאט"ו.

 אלעד אהרונסון, מנכ"ל חטיבת מודיעין של אלביט מערכות, ציין: "אני מאמין שרצף החוזים האחרון, ממגוון של לקוחות, לאספקת מערכות ה-DIRCM הבשלות שלנו, הינו עדות חזקה למיצוב הקיים שלנו כמובילים בתחום זה".   

הכתבות הכי נקראות באתר:

על הפרק: פגישה בין נתניהו לבן סלאמן עד הבחירות

"שת"פ אסטרטגי": תע"א מרחיבה פעילות בהודו

אלביט תספק מערכות למטוסי הדור הבא של דרום קוריאה

חברה מישראל גילתה חולשה באפליקציה פופולרית

"קרב אימתני" על המסלול: F-35 VS McLaren Speedtail

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית