פעם נוספת: איראן נכשלה בשיגור לוויין

איראן הודיעה כי שיגרה לוויין לחלל, אך לטענתה נכשלה בהכנסתו למסלול. מדובר, על פי דיווחים, בניסיון כושל שלישי לשיגור לוויין. נתניהו: "הם נכשלים גם בהעברת נשק לסוריה ולבנון". בתוך כך, חשפה איראן טיל חדש לטווח של 500 ק"מ

 

שיגור לוויין איראני. צילום (ארכיון): AP

איראן שיגרה היום (א') לוויין בשם Zafar אך לטענתה כשלה להכניס אותו למסלול. כך עולה מדיווחים בתקשורת האיראנית. מדובר בכישלון שלישי של האיראנים בשנים האחרונות להכניס לוויין למסלול. ארה"ב ממשיכה לטעון כי תכנית שיגור הלוויינים היא כסות לתכנית פיתוח טילים התקפיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשיגור הטיל ועקף את המשטר בטהרן: "איראן נכשלה היום בשיגור לוויין. הם גם נכשלים בהעברת נשק לסוריה וללבנון כי אנחנו פועלים שם כל הזמן, כולל בימים אלה".

בתוך כך, איראן חשפה טיל קרקע-קרקע חדש לטווח של 500 ק"מ בשם "Raad 500". הטיל החדש שוקל חצי ממשקל טיל ה-Fateh 110, עם מנוע חדש בשם Zuhair, המבוסס על דלק מוצק.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

נראה כי ההתקדמות בתחום הטילאות שמציגה איראן, לכאורה, נועדה לאותת לאמריקנים שאיראן מצליחה לשמר תעשייה ביטחונית למרות הסנקציות שהוטלו עליה.

הטיל החדש שחשפו האיראנים

טרם ברור מה חדש בדגם של המנוע, אך ההשערות הן כי מדובר במנוע קל העשוי מחומרים מרוכבים. באיראן טוענים כי חומרים אלה יכולים לשמש לטילים נוספים המיוצרים באיראן. עם זאת, מומלץ להמתין להוכחות טכניות בהקשר זה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

על הפרק: פגישה בין נתניהו לבן סלאמן עד הבחירות

"שת"פ אסטרטגי": תע"א מרחיבה פעילות בהודו

אלביט תספק מערכות למטוסי הדור הבא של דרום קוריאה

חברה מישראל גילתה חולשה באפליקציה פופולרית

"קרב אימתני" על המסלול: F-35 VS McLaren Speedtail

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית