דיווח: האקרים רוסים תקפו את החברה שעומדת בלב "אוקראינה-גייט"

החברה שבמרכזה פרשיית ניסיון ההדחה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חוותה ניסיון פריצה על ידי המודיעין הצבאי של רוסיה, כך טוענת חברת אבטחת סייבר אמריקנית

אילוסטרציה. צילום: Bigstock

על פי דיווחים של חברת אבטחת הסייבר האמריקנית "Area 1 Security", פצחנים מטעם המודיעין הצבאי הרוסי ניסו לגנוב אי-מיילים מחברת בוריסמה החזקות בע"מ, שנמצאת במרכז פרשייה שמאיימת על המשך כהונתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ – כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי החברה, מדובר באותה קבוצת האקרים, שכינוייה "Fancy Bear", שפרצה ב-2016 למחשבים של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב - במה שנחשב לניסיון להשפיע על הבחירות לנשיאות שהתקיימו באותה שנה במדינה. משרד הביטחון הרוסי, כמו גם הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארה"ב, סירבו להגיב לידיעה. חברת בוריסמה לא מסרה תגובה מיידית לידיעה.

על פי Area 1, ההאקרים בנו כמה אתרי-דמה במטרה להפיל עובדים של בוריסמה בפח ולגנוב מהם מידע על חשבונות הדואר האלקטרוני שלהם. על פי בדיק של רויטרס, האתרים שייכים לאותם אנשים שהקימו אתרי-דמה באפריל 2019, שהוסוו כאתרים של חברת התקשורת קוורטל 95, שהורמה על ידי נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. כמה מעובדי החברה עברו מאז כניסתו של זלנסקי לתפקיד לעבוד עבור ממשלת אוקראינה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית