האקרים רוסים פרצו לבכירים בכנסייה האורתודוקסית

https://www.patriarchate.org

האקרים רוסים שהציג התובע המיוחד של ארה"ב בחודש שעבר השקיעו שנים בניסיון לגנוב את התכתובת הפרטית של כמה מן הדמויות הנוצריות האורתודוקסיות הבכירות בעולם, כך חשפה סוכנות הידיעות AP. הגילוי ממחיש את המאבק בין קייב ומוסקבה על עתידה הדתי של אוקראינה.

היעדים כללו את עוזריו הבכירים של הפטריארך האקומני, ברתולומיאו הראשון, המתואר לעתים קרובות כראשון בין מנהיגי המזרח הרחוק בעולם האורתודוקסי. הפטריארך של איסטנבול מתלבט אם לקבל הצעה אוקראינית לנתק את הכנסייה של המדינה מהשיוך שלה לרוסיה, פיצול פוטנציאלי המונע על ידי הסכסוך המזויין בין הכוחות הצבאיים האוקראינים לבין הבדלנים הנתמכים על ידי רוסיה במזרח אוקראינה.

עדויות של AP מגיעות מרשימה של 4,700 כתובות דוא"ל שסופקו בשנה שעברה על ידי חברת Secureworks, חברה בת של Dell Technologies. הכנסייה הרוסית האורתודוקסית אמרה כי אין לה מידע על הפריצה ודחתה את הטענה. גורמים רוסים הפנו את AP להכחשות קודמות של הקרמלין שאין לרוסיה קשר לקבוצת Fancy Bear, למרות ראיות גדלות והולכות.

הנושא רגיש במיוחד עבור הפטריארכיה האקומנית. אמר דובר הארגון, ניקוס-ג'ורג'וס פאפאכריסטו: "אני לא רוצה להיות חלק מהסיפור הזה". בכירים אחרים בכנסייה דיברו עם AP על הפריצה בתנאי אלמוניות, באומרם כי אין להם אישור לדבר עם התקשורת.

ברתולומיאו, שהוא בן 78, אינו משתמש בדוא"ל, הסבירו בכנסייה לAP. אבל העוזרים שלו משתמשים, ואת רשימת Secureworks מראה כמה ניסיונות לפצח את חשבונות הGmail שלהם. ביניהם היו כמה בכירים בכנסייה בשם מטרופוליטנים, שהם שווי ערך לארכיבישופים במסורת הקתולית.

נתוני Secureworks מראים ניסיונות פריצה על מטרות דתיות שהתרחשו ב-2015 וב-2016, אך חומר אחר שהושג על ידי AP מצביע על ניסיונות עדכניים לפרוץ את הפטריארכיה האקומנית.

מקור: apnews

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית