אחרי ההתפטרות: מפקד חדש לבסיס חצור

חיל האוויר מינה מפקד חדש לבסיס חצור לאחר אירועי הצפות מטוסי הקרב. את אל"מ ע', שביקש לסיים את תפקידו נוכח האירועים, החליף אל"מ ת'. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "נפעל על פי המצפן הערכי והמבצעי של החיל"

 

טקס החלפת מפקד בסיס חצור. צילום: מתוך אתר חיל האוויר

אחרי ההתפטרות של אל"מ ע' בעקבות ההצפות שהובילו לנזקים כבדים בבסיס חצור, חיל האוויר מינה היום (ג') מפקס חדש לבסיס - אל"מ ת'. הקצין החליף את אל"מ ע', כשבוע לאחר שביקש, כאמור, לסיים את תפקידו בעקבות אירוע הצפת הדת"קים בבסיס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, התייחס בטקס ההחלפה לתחקיר שבוצע עקב האירועים: "הכנף, שעמדה בשנתיים האחרונות במרכזו של שינוי הערכות ענק וקלטה לתוכה את טייסת 100 ואנשי כנף 15, תוך כדי פעילות מבצעית ואימונים ענפה של טייסות הקרב, חוותה לפני כחודש אירוע חירום נוכח מזג אוויר קיצוני. אנחנו מתחקרים ולומדים מטעויות. אנחנו מבינים את האחריות המוטלת עלינו ואת הציפייה מאיתנו, המפקדים. נתקן ונשתפר. אין לנו אפשרות לקחת 'פסק זמן' במזרח תיכון נפיץ ומשתנה. נפעל על פי המצפן הערכי והמבצעי של החיל, מצפן המוביל אותנו כבר יותר משבעה עשורים".

אחד המטוסים שניזוקו בבסיס חצור

"אל"מ ע' הוא מפקד מעל 20 שנים. מוביל, מדריך וחונך, עומד בראש לוחמיו ומוביל אותם בשטח אויב. אל"מ ת', אתה מקבל לידיך את הכנף, שתהליך הצמיחה והשינוי שלה רק בראשיתו. נסיונך כמפקד וכראש מחלקת התכנון והארגון של החיל מקנה לך את כל שיידרש. זכור – אתה מקבל את הפיקוד כמפקדה ה-38 של הכנף, האבות המייסדים של החיל אחזו בדגל הכנף, ועתה, אתה ממשיך את המסורת. הובל את האנשים העומדים כאן לפנינו – אני יודע שהם נכונים לכל משימה. תמיכתי ותמיכת החיל כולו – נתונה לך. אנשי הכנף, זקפו קומה, הגביהו מבט והמשיכו בעשייתכם החשובה. אתגרים רבים ומגוונים מצפים לנו, אני סומך עליכם", אמר עוד מפקד חיל האוויר.

מפקד הבסיס שהתפטר, אל"מ ע', אמר בטקס: "הסתכלו אחורה בגאווה על האופן בו קלטנו את שדה-דב לתוכנו בקיץ האחרון. היה זה קיץ סוער, עם פעילות מבצעית רבה ומיוחדת שבוצעה בהצלחה רבה בזירות הקרובות והרחוקות מאוד מהבית. ותוך כדי כך, צמחה לה הכנף וגדלה להיות צבעונית ומגוונת, מובילה ויוזמת באופן בו היא משלבת קרב, תובלה, הגנה אווירית, איסוף תקיפה והדרכה. נמשיך לחצות את הקווים אל מול אש אויב, נבצע פעילות מבצעית והגנה על הבית, נחתור למגע, נתחקר אמת, נהיה אחראיים על גורלנו ונאמנים לדרכינו - כי כחול זה מחייב".

הכתבות הכי נקראות באתר:

משרד הביטחון החל בייצור סדרתי של האיתן

פעם נוספת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל

דיווח: אלביט מוכרת עמדות נשק למדינה מוסלמית

אלביט זכתה בחוזה גדול לאספקת מגן רקיע

רפאל מציעה להודו מערכת כיפת ברזל ימית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית