ההצפות בחצור: מפקד הבסיס יפרוש מתפקידו

בחיל האוויר פרסמו את ממצאי הביניים מתחקיר אירוע ההצפות, בו הוצפו שמונה מטוסי קרב F-16. על פי חיל האוויר, הנזק לציוד מוערך בכ-30 מיליון שקלים. שלושה מפקדי טייסות ננזפו. מח"א הודה: "טעינו בתזמון הפרסום לציבור"

 

אחד המטוסים שהוצף בבסיס

חיל האוויר הציג היום (ג') את מסקנות הביניים של אירוע הצפת שמונת מטוסי F-16 בבסיס חצור. בחודש שעבר. על פי נתוני חיל האוויר, הנזק לציוד ותשתיות כתוצאה מההצפות בבסיס נאמד בכ-30 מיליון שקלים. שלושה מתוך שמונת המטוסים שהוצפו נמצאים עדיין בתיקון. בעקבות המחדל החליט מפקד הבסיס לסיים את תפקידו.   

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראש מטה חיל האוויר תא"ל ניר ברקן התייחס למסקנות הביניים מתוך התחקיר, שביצע צוות המומחים והוצג למפקד חיל האוויר: בסיס חצור נערך באופן לקוי למזג האוויר ולא בוצעו ההנחיות והנהלים. תפעול נכון היה מקטין את הנזק".  הוא אמר עוד כי הניקוז לאחר האירוע מנע נזקים נוספים, אך הדגיש כי נפגעה כשירות מבצעית של הבסיס.

בחיל הודיעו כי מפקד בסיס חצור, אל"מ ע', הודיע שהוא לוקח אחריות וטעה באירוע וביקש לסיים תפקידו בימים הקרובים. בנוסף, נזיפה פיקודית תירשם לשלושה מפקדי טייסות.

המטוסים שנפגעו אחרי החזרה לכשירות. צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין אמר במסגרת התחקיר: ״חווינו הצפה עם נזק לתשתיות, אמצעי לחימה ופגיעה בכשירות המבצעית של הבסיס, בהיקף ובחומרה שניתן היה לצמצם. נדרש היה להגביר את ההערכות בבסיס למזג אוויר קשה מוקדם יותר, האיחור הרב יצר נזק גדול יותר״.

מפקד חיל האוויר סיכם כי ניכרה נחישות ופעולה אינטנסיבית של אנשי הבסיס, לצד התגייסות חיילית וצה״לית הראויה להערכה מעת ההצפה. בכך צומצם היקף הנזק וקוצר משך הזמן של הירידה מכוננות מבצעית.

"כל תאונה ואירוע הינו בר מניעה ולפיכך גם אירוע זה. עוד ציין כי נדרש היה לפעול להוצאת המטוסים מהדת"קים טרם ההצפה, ולקיים הערכות בסיסית שונה. טעינו בעיתוי פרסום האירוע לציבור, וכי נכון היה לעשות זאת מוקדם יותר. הטעות נבעה משיקול דעת ביטחוני מקצועי שגוי", הדגיש מפקד חיל האוויר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית