מח"א קיים תחקיר לאירוע ההצפה בחצור: "לא מה שמצופה מהחיל"

אלוף עמיקם נורקין קיים תחקיר ראשוני עם קצינים בכירים לאירוע ההצפות בבסיס חיל האוויר, בו ניזוקו מטוסי קרב בעקבות מזג האוויר הסוער

 
מח"א קיים תחקיר לאירוע ההצפה בחצור: "לא מה שמצופה מהחיל"

אחד המטוסים שהוצפו בבסיס חצור

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קיים היום (ג') תחקיר ראשוני לאירוע ההצפות בבסיס חצור, במסגרתו נגרמו נזקים לשמונה מטוסי F-16. התחקיר נערך בנוכחות פורום הפיקוד הבכיר של החיל, שם אמר אלוף נורקין כי מדובר באירוע שאינו עומד בקנה אחד עם המצופה מהחיל ולכן יש חשיבות לתחקר, להפיק לקחים וליישמם על מנת למנוע הישנות אירוע דומה בעתיד.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויט

נורקין הורה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת סא"ל לבדיקת הסיבות לירידת בסיס חצור מכוננות מבצעית, בעקבות ההצפות ביום חמישי האחרון. בצה"ל הדגישו כי חיל האוויר המשיך להחזיק את הכוננות המבצעית בכל שאר בסיסי החיל, זאת למרות פגיעה בכמות לא מבוטלת של מטוסי קרב.

אתמול חזר בסיס חצור לפעילות מבצעית ואימונים ובימים הקרובים יחזרו לשמישות גם הדת״קים והמטוסים שניזוקו בהצפות. מפקד חיל האוויר ציין כי לצד ההערכות הרחבה להתמודדות עם מזג האוויר הקשה בכלל הבסיסים, טעינו בכך שלא פינינו את המטוסים מהדת"קים שבסכנת הצפה בבסיס חצור. "עם זאת", נמסר בהודעת דובר צה"ל, "מפקד חיל האוויר הביע הערכה למפקדים, הטכנאים ואנשי מערך הבינוי בתפעול האירוע בשטח, על נחישותם והפעולות שביצעו לאורך שלושה ימים על מנת להחזיר את הבסיס לטיסות".