"רוצים להתבסס בין החברות הביטחוניות המובילות"

החברה הביטחונית הממשלתית תומר, שמפתחת מנועים רקטיים, מסכמת שנת פעילות. בחברה סיפרו כי הם מפתחים יחד עם אלביט מערכת רקטית חדשנית. "אנחנו פועלים להעמיק את שיתופי הפעולה עם התעשיות בארץ", אומרים בתומר

 

ניסוי ה"חץ 3". צילום: באדיבות משרד הביטחון

מועצת המנהלים של חברת תומר, חברה ביטחונית ממשלתית, התכנסה היום (ב') לדיון סיכום שנתי לפעילותה של החברה. תומר היא מוקד ידע של מדינת ישראל, המעסיקה כ-500 עובדים בתחום ההנעה הרקטית, מפתחת ומייצרת את מנועי טילי החץ, משגרי לווייני האופק ומנועים לרקטות מדויקות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

החברה החלה בפעילותה העסקית בחודש נובמבר שנה שעברה, במקביל להפרטת תעש מערכות ומכירת פעילותה העסקית לאלביט. זאת, בעקבות החלטת משרד הביטחון כי פעילות ההנעה הרקטית המסווגת לא תופרט למשקיע פרטי ותישאר בידי המדינה, במסגרת חברה ממשלתית.

"היעד העסקי של תומר הוא להרחיב את ממשקי ותחומי הפעילות ולהתבסס כאחת מארבע החברות הביטחוניות הגדולות הפועלות במדינת ישראל: תעשייה אווירית, רפאל ואלביט", אומרו מנכ"ל החברה אל"מ (מיל') מרדכי בן עמי, ויו"ר הדירקטוריון אלוף (מיל') איתן דנגוט. "בשנה הקרובה מתכננת החברה ליישם תוכנית עבודה שבמרכזה עומדת הרחבת המו"פ וחיזוק המערכים והתשתיות הטכנולוגיות, במטרה להיכנס לתחומי פעילות נוספים שמשיקים לתחומי פעילותה של החברה, וכן להעמיק את שיתופי הפעולה עם התעשיות הביטחוניות הגדולות".  

הכתבות הכי נקראות באתר:

עדויות מאיראן: משמרות המהפכה טבחו במפגינים

דיווח: "רוסיה ביצעה ניסוי בירי טיל היפרסוני"

המתקפה וההתנצלות: סאגת הספייק בהודו נמשכת

אלביט מציגה: מערכת רכבית נגד רחפנים

צוללת ובה כמות גדולה של סמים נתפסה בספרד

"לסיכום הפעילות בשנה הראשונה ניתן לציין כי בניסוי לשיגור טיל החץ 3 מאלסקה בחודש יולי האחרון, כל המנועים של הטיל עמדו במשימתם בהצלחה רבה. הם עמדו במדויק בדרישות הלקוח וסיפקו למערכת הביטחון ומנהלת חומה ביצועים מרשימים", הוסיף בן עמי. "בנוסף, לתומר שיתוף פעולה טכנולוגי עם חברת אלביט מערכות לפיתוח מערכת רקטית חדשנית ומדויקת בשם 'נץ דורס'. במסגרת שיתוף הפעולה הזה תומר תהיה קבלן משנה לפיתוח המנוע הרקטי", ציין עוד בן עמי.

מנכ"ל חברת תומר מרדכי בן עמי. צילום: באדיבות החברה

רקטת "נץ דורס" היא ייחודית מסוגה בעולם ומיועדת לטווחים של עד 300 ק"מ, ברמת דיוק של פחות מ-10 מטרים CEP. הרקטה בקוטר של 370 מ"מ, אורכה כחמישה מטרים, והיא יכולה לשאת מגוון ראשי קרב במשקל של עד 200 ק"ג.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית