דיווח: "רוסיה ביצעה ניסוי בירי טיל היפרסוני"

על רקע הדאגה האמריקנית מפיתוח טילים היפרסונים על ידי רוסיה וסין, סוכנות הידיעות הרוסית דיווחה כי מוסקבה ערכה ניסוי בשיגור טיל בחלק הארקטי שלה. "הניסוי בוצע באמצעות ירי ממטוס MiG-31K"

 

מטוס MiG-31K נושא טיל קינג'אי. צילום (ארכיון): AP

רוסיה ביצעה לאחרונה ניסוי בשיגור טיל היפרסוני. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית טאס, מטוס היירוט הרוסי MiG-31K ביצע ניסוי בשיגור טיל מדגם קינג'ל בשטח רוסי באזור הארקטי בחודש שעבר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי גורמי צבא רוסיה, הבדיקות התקיימו באמצע נובמבר. המיירט MiG-31K המריא משדה התעופה אולנגורסק בצפון מורמנסק, וירה את הטיל נגד מטרה קרקעית בשטח האימונים פמבוי באזור הארקטי של רוסיה.

ארה"ב הביע לאחרונה חשש גדול מההתעצמות של רוסיה וסין בכל הקשור להתחמשות ופיתוח טילים היפרסונים. סגן אדמירל ג'ון היל, מנהל סוכנות ההגנה בפני טילים של ארה"ב (MDA) טען לאחרונה כי לארה"ב אין מענה לטילים היפרסונים כמו שמפתחות סין ורוסיה, "וגם לא יהיה בשנים הקרובות".

סין העבירה בחודש אוקטובר השנה מסר לארה"ב עם הצגת טיל היפרסוני שנקרא DF-17. "שום כוח בעולם לא יוכל להתמודד עם סין", הכריז נשיא סין שי ג'יפינג במצעד צבאי ענק בבייג'ינג בו הוצג הטיל. לדעת מומחים, הטיל החדש מהווה איום על יציבות האזור, כיוון שמהירותו הרבה מצמצמת את אפשרויות הנתקף לקבל החלטה אם לשגר נשק גרעיני כתגובה. הטיל לא רק מהיר מאוד, אלא נעזר גם בכמה "כלי רכב" בעלי כושר תמרון רב המסייעים לטיל להעביר את ראש הקרב אל מטרתו, ויש קושי לגלות, לזהות וליירט טיל כזה.

מדובר בטילים המפתחים מהירויות גבוהות במיוחד, אינם טסים במסלול בליסטי ומסוגלים לשנות מסלול בעת טיסה. היבט חשוב נוסף בנוגע לטילים היפרסונים הוא שאין כיום מערכות הגנה אווירית כלשהן המסוגלות ליירט טיל כזה. הצגתו בסין היא איתות אסטרטגי לארה"ב, שטרם הצליחה לפתח טיל מסוג זה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית