יחסי איראן והמיליציות השיעיות מתחממים

כשברקע דיווחים על התגברות התקיפות בעיראק נגד המיליציות הפרו-איראניות, בכירי השיעים במדינה ובכירי הממשל בטהרן מחזקים את שיתוף הפעולה 

מפקד כוח קודס, בכיר הדת השיעי העיראקי והמנהיג העליון של איראן

בימים האחרונים מתפרסמים דיווחים רבים על תקיפות של כלי טיס בעיראק. על פי אותם דיווחים, יעדי התקיפה היו מיליציות פרו-איראניות במדינה. על רקע התגברות הפרסומים אודות התקיפות, מתהדקים גם היחסים בין טהרן לאותן מיליציות, זאת במסגרת המאמץ האיראני להמשיך בבניית גשר יבשתי לסוריה ולבנון.

במרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית אומרים כי על רקע כל אלה, גובר התיאום בין איראן למיליציות השיעיות בעיראק. "איש הדת והפוליטיקאי השיעי העיראקי, מקתדא צדר, שנקט בשנים האחרונות גישה ביקורתית כלפי מעורבות איראן בארצו, ביקר באיראן וזכה לקבלת פנים חמה לרגל טקסי העאשורא", צוין במאמר של המרכז.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"התקשורת האיראנית פרסמה בהבלטה את תמונתו לצד מנהיג איראן עלי חמינאי ומפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, במהלך טקסי האבלות השיעים. במקביל דיווחו מקורות בעיראק על ביקור, שקיים סולימאני בעיראק, במהלכו נפגש עם בכירים במיליציות השיעיות הפרו-איראניות וקרא להם לפגוע ביעדים אמריקנים בעיראק", אומרים במרכז מאיר עמית.

אתמול דיווחו כלי תקשורת ערביים על תקיפה באזור בסיס בו פועלות מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן. לא דווח על נפגעים ולא ברור מה היה היעד להפצצה. על פי הדיווחים, כלי טיס בלתי מזוהים הפציצו בסיס של המיליציות באזור העיר פלוג'ה, צפון מערבית לבירה בגדד.

זירת תקיפה בעיראק (ארכיון). צילום: AP

מוקדם יותר אתמול, דיווחה רשת אל מיאדין כי כלי טיס בלתי מזוהה תקף בסיס המזוהה עם מיליציות שיעיות במערב עיראק. על פי הדיווח, מדובר בתקיפה שאירעה בסמוך לשדה תעופה וכי לא היו נפגעים באירוע.

ביום חמישי דווח כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו גורמים המזוהים עם איראן בסמוך לגבול בין סוריה ועיראק באזור אל-בוכמאל. על פי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים, ההתקפה בוצעה נגד מיליציות איראניות, ובמסגרתה נהרגו חמישה בני אדם.

כמה ימים לפני כן, דווח על תקיפות באזור גבול סוריה-עיראק שבוצעו על ידי כלי טיס. הארגון הסורי לזכויות אדם טען כי בתקיפות אלה, נהרגו עשרה פעילים המזוהים עם המיליציות האיראניות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית