התקיפה בסעודיה: בריטניה לא פוסלת פעולה צבאית

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז כי איראן עומדת מאחורי ההתקפה על מתקני הנפט. "אם נידרש לכך, נשקול את כל אפשרויות התגובה", הדגיש ג'ונסון. עוד הוא אמר כי הוא מתכוון להיפגש עם נשיא איראן רוחאני בשולי עצרת האו"ם

בוריס ג'ונסון. לא פוסל פעולה צבאית נגד איראן. צילום: AP

אחרי סעודיה וארה"ב, גם בריטניה אומרת רשמית כי איראן היא זו שעומדת מאחורי התקיפות שבוצעו נגד מתקני הנפט בסעודיה.

ראש הממשלה בריטניה בוריס ג'ונסון אמר טרם טיסתו לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם, כי הוא רוצה להביא לסיום המתיחות במפרץ הפרסי, אך סירב לשלול השתתפות בפעולה צבאית מתואמת כלשהי אם בריטניה תתבקש לעשות כן.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בסקיי ניוז דווח כי ג'ונסון הבהיר שהוא יהיה מוכן לשקול את כל בקשות הסיוע בפתרון המשבר, וכי הוא מתכוונן לפגישה עם הנשיא דונלד טראמפ והנשיא חסן רוחאני מאיראן בשולי העצרת. "כולם רוצים לעשות את מה שהם יכולים כדי לאחד העולם לתגובה למה שקרה בסעודיה", אמר ג'ונסון.

"הסתברות גבוהה מאוד שאיראן עחומדת מאחורי המתקפות על ארמקו. אנו חושבים שסביר מאוד שאיראן אכן הייתה אחראית. השימוש בשני המל"טים, גם במל"טים וגם בטילי שיוט. הקושי הוא איך מארגנים תגובה עולמית - מה הדרך להגיב? נעבוד עם ידידינו האמריקנים וחברינו האירופיים ליצירת תגובה שתנסה לבטל את המתיחות באזור המפרץ", אמר ראש ממשלת בריטניה.

במענה לשאלה האם הוא פוסל פעולה צבאית ויקיים את עסקת הגרעין עם איראן, השיב ג'ונסון: "ובכן, באיזה סוג פעולה נוכל לנקוט, האמריקנים מציעים לעשות יותר כדי להגן על סעודיה. נעקוב אחר הדברים מקרוב, ואם נתבקש על ידי האמריקנים או הסעודים למלא תפקיד, נשקול באיזו דרך נוכל לסייע. נשקול את כל האפשרויות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית