הטענה באפוד: המערכת ששואפת לייעל את עבודת לוחמי צה"ל

רכזת האנרגיה הלבישה, פיתוח חדש של אט"ל, אמורה להפחית משמעותית את נפח ומשקל הסוללות שאותן יצטרכו לוחמים לסחוב בעת יציאה לפעילות מבצעית

צילום אילוסטרציה: מתוך אתר צה"ל

חלק מהציוד הקבוע שלוקחים איתם לוחמי צה"ל בעת היציאה לפעילות מבצעית הוא ציוד אלקטרוני - משקפות, מכשירי קשר ועוד. יחד עם מכשירים אלה נדרשים הכוחות להצטייד גם בסוללות להחלפה - מה שעלול ליצור עומס משקל, סרבול והפרעה בתנועה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לאחרונה פותחה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) המצאה חדשה שלה קוראים בצה"ל "רכזת אנרגיה לבישה ללוחם" – מעין מערכת סוללות המוטמנת באפוד ומספקת מענה לטעינת והפעלת אמצעים טכנולוגיים שבהם הלוחמים מצוידים.

כפי שהסביר רס"ר אלכסנדר ריבינסקי, אחד ממפתחי המערכת, בכתבה שפורסמה באתר צה"ל, "רכזת האנרגיה הלבישה מגיעה בצורה של קופסה קטנה במשקל 250 גרם, ונתפרת לאפוד הרגיל של הלוחם. אליה מחוברות שתי סוללות, שהן גם בעלות הספק חשמלי גבוה יותר מארבע הסוללות הנדרשות כיום למכשיר אחד בלבד, וגם שוקלות פחות מהן בצורה משמעותית. בעזרת שתי רתמות, היא מעניקה לכל אמצעי הטכנולוגיה של הלוחם חשמל רציף. כך הוא לא צריך לחשוב מראש על סוגי הסוללות שהוא צריך לקחת איתו לשטח, אלא פשוט לחבר את המכשיר למערכת ולהמשיך במשימתו".

יתרון נוסף שיש לרכזת הוא האפשרות ל"החלפה חמה" של סוללה באמצעי אלקטרוני, תוך כדי שהוא פועל באין מפריע. זאת לעומת המצב כיום, בו נאלצים לוחמים להפסיק לזמן מה את הפעילות כדי להחליף סוללה במשקפת תרמית, למשל. על פי ריבינסקי, הסוללות הרב-פעמיות של המערכת החדשה גם יותר ידידותיות לסביבה. באט"ל מעריכים כי המערכת תיכנס לשימוש מבצעי כבר בחודשים הקרובים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

הלוויין חשף: הנזק מתקיפת נמל התעופה בדמשק

איום הבלונים: מדוע ישראל לא רוכשת מערכת יירוט?

בהיקף מאות מיליונים: חוזה ענק לאלביט באסיה

עבודה ישראלית: תאילנד הציגה מטוסי F-5 משודרגים

36 שנים אחרי: חיל האוויר איתר את קסדת הטייס שנפל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית