סוללות תוצרת ישראל מותקנות בטנקי מרכבה 4 ומערכות נוספות

סוללות תוצרת ישראל מותקנות בטנקי מרכבה 4 ומערכות נוספות

טנק מרכבה סימן 4. צילום (ארכיון): AP

טנקי מרכבה סימן 4 של חיל השריון הישראלי השלימו מסלול של 3,000 ק"מ בניסויי שדה של סוללות ליתיום LITHIUM-ION 6T, תוצרת החברה הישראלית אפסילור. וורלד דיפנס פרסם כי הצטיידות בסלולות ליתיום חדישות לטנקים, נעשית בצה"ל במסגרת תכנית "כרמל" להפעלה עתידית של רק"ם היברידי.

סגן נשיא חברת אפסילור, פליקס פריש, מסר כי סוללות ליתיום החדשות 6T הן קלות משקל, מפיקות יותר אנרגיה ומסוגלות לפעול במספר מחזורי חיים, גדול פי עשרה מסוללות רגילות. הן מתאימות גם לרובוטים ולכלי רכב קרקעיים בלתי מאוישים. פריש מסר עוד כי עלות הסוללות החדשות ירדה בשנים האחרונות מאלף ל-200 לקילו-וואט.

האיומים מאיראן, עזה ועד חיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

החברה מציגה משפחה של סוללות 6T, המבוססות על שתי תרכובות כימיות: ליתיום NCA בעלת עוצמה אנרגיה גבוהה במיוחד וליתיום ברזל-פוספט, שהיא סוללת בעלת אורך חיים ארוך יותר ורמת בטיחות גבוהה. סוללות הליתיום החדשות מאפשרות התקנת מערכות מיזוג אוויר ברק"ם ושיפור ביכולות המבצעיות של מערכות שו"ב והתקנת מערכות הגנה אקטיבית, כמו "מעיל רוח" בטנקים. עוד נודע כי סוללות LI-ION פועלות כיום בישראל בכטמ"מים ובמערכות תת-ימיות.

כמה מדינות בעולם, ביניהן דנמרק, הודו, ארה"ב וקוריאה הדרומית פיתחו סוללות חדשות לשימושים צבאיים שונים, ובסיאול פיתחו סוללות לצוללות בנות הדור הבא וגם לחימוש טורפדו.

 

אולי יעניין אותך גם