כך סייעה ונצואלה לאיראן להלבין כספים דרך בנקים אמריקניים

על פי חשד של משרד המשפטים בארה"ב, המדינות ביצעו העברת כספים מחברה בבעלות ממשלת ונצואלה לחברת בנייה איראנית, תוך כדי הונאה לכאורה של גופים פיננסיים בארה"ב

צילום אילוסטרציה: Bigstock

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי אדם בשם בהראם קרימי מואשם בקשירת קשר לביצוע הונאה בנקאית, הונאת בנקים והצהרה כוזבת בקשר למעורבותו בפרויקט משותף שיזמו ממשלות איראן ו-ונצואלה. בפרויקט הולבנו בצורה לא חוקית יותר מ-115 מיליון דולר באמצעות המערכת הפיננסית של ארה"ב לטובת גורמים איראניים שונים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"קרימי איפשר, לכאורה, העברה מוסתרת באמצעות בנקים אמריקניים של יותר ממאה מיליון דולר מחברה בבעלות ממשלת וונצואלה לחברת בנייה איראנית, וכשנחקר אמר לסוכנים שהוא לא יודע שזה אסור על פי הסנקציות", נכתב בפרסום. באוגוסט 2004 התקשרו ממשלות איראן ו-ונצואלה בהסכם מסגרת, לפיו הסכימו לשתף פעולה בתחומים מסוימים שבהם יש להן אינטרס משותף. בשנה שלאחר מכן, שתי הממשלות השלימו את הסכם המסגרת על ידי כניסה למזכר הבנות בנושא פרויקט תשתית בוונצואלה לבניית אלפי יחידות דיור.

את הפרויקט הובילה קבוצת סטרטוס, קונצרן איראני עם פעילויות עסקיות בינלאומיות בענף הבנייה, הבנקאות והנפט. בדצמבר 2006, קבוצת סטרטוס איגדה חברה בטהראן, שכונתה אז תאגיד הדיור הבינלאומי האיראני או IIHC. התאגיד היה אחראי על הקמת הפרויקט. לאחר מכן, IIHC התקשר בחוזה עם חברה-בת של חברת אנרגיה בבעלות ממשלת וונצואלה (חברת VE), שקראה ל-IIHC לבנות בוונצואלה כ-7,000 יחידות דיור בתמורה לכ-475 מיליון דולר. קבוצת סטרטוס הקימה את הוועד המנהל של פרויקט ונצואלה כדי לפקח על ביצוע הפרויקט. קרימי היה חבר בוועדה והיה אחראי על ניהול הפרויקט בוונצואלה.

בקשר לתפקידו בפרויקט, עבד קרימי עם אחרים כדי להונות את הבנקים בארה"ב בכך שהסתיר את תפקידם של גורמים איראניים בתשלומי דולר אמריקניים שנשלחו דרך מערכת הבנקאות בארה"ב. באופן ספציפי, בין אפריל 2011 לנובמבר 2013, חברת VE ביצעה כ-15 תשלומים ל-IIHC באמצעות שתי חברות קש שנוצרו כדי להסתיר את הייחוס האיראני לתשלומים. זאת, בניגוד לסנקציות כלכליות אמריקניות. 15 תשלומים אלה הסתכמו בכ-115 מיליון דולר.

הכתבות הנקראות באתר:

סופית: משרד הביטחון ירכוש את מערכת "הדק חכם"

הפעלת אש רב-זירתית: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי

בגלל הטחינה: צעדים פיקודיים והדחות ב-504

בחזית מול הטרור: האזרחים שהופכים למומחי סייבר בשב"כ

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חיל האוויר האמריקני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית