טהרן ממשיכה בשלה: איראן לקחה בשבי ספינה שהבריחה נפט

לטענת האיראנים, הספינה ועליה אנשי צוות ממלזיה, הבריחה נפט ולכן נתפסה על ידי משמר החופים האיראני

 

מכלית נפט שנתפסה על ידי איראן בשנה שעברה. צילום: AP

על פי דיווחי הטלוויזיה האיראנית, בשבוע שעבר תפס חיל הים של משמרות המהפכה ספינה ממלזיה, אשר הופעלה על ידי צוות של 16. על פי משמר החופים האיראני, הספינה הבריחה נפט בנפח של מיליון ליטרים וחצי. שייכות הלאום של הספינה אינה ידועה ולא פורסמה על ידי האיראנים, למעט ציון הידיעה, שהספינה הופעלה על ידי אנשי צוות ממלזיה. כמו כן, לא פורסמו פרטים נוספים אודותיה לרבות שם הספינה, נמל הבית ממנו הפליגה ויעדה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הספינה עם מטען הנפט הלא חוקי, לדברי האיראנים, נתפסה בסמוך לאי אבו-מוסה, הנמצא בקרבת מצרי הורמוז. האי אבו-מוסה הינו אחד משלושה איים בשליטה איראנית, אשר איחוד האמירויות טוענת לשליטה עליהם. הספינה שנתפסה באזור הינה השישית במספר שנתפסה על ידי משמרות המהפכה האיראניים בטענה של הברחת נפט לא חוקית.

בספטמבר 2019 תפסה איראן במצרי הורמוז ספינה עם 12 אנשי צוות מהפיליפינים, ביולי נעצרו שתי מכליות אחרות, שזהות אחת מהן לא ידועה עד היום, והשנייה מכלית בבעלות חברת STENA, בטענה שזו סטתה ממסלולה ופגעה בסירת דיג איראנית. המכלית של STENA שוחררה לאחר כחודשיים.

אירוע זה, ההתגרות הבלתי פוסקת (ואף מתעצמת) של כוחות חיל הים של משמרות המהפכה בכלי השיט של הצי האמריקני, והריגתו של קאסם סולימאני על ידי האמריקנים בעיראק, מתווסף למתיחות העולה וגואה במפרץ הפרסי והמתיחות שבין איראן וארצות הברית. לאן כל אלו יובילו ימים יגידו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית