מטח ראשון ל-2020: ארבע רקטות שוגרו מעזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ברחבי עוטף עזה. מצה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים מרצועת עזה. שניים מהם יורטו על ידי כיפת ברזל. אתמול פורסמה הערכה שנתית של אמ"ן, בה צוין כי חמאס מורתע ופועל לריסון הג'יהאד האסלאמי

 

ירי מרצועת עזה. צילום (ארכיון): AP

מטח ראשון לשנת 2020: רקטות שוגרו היום (ד') מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה. אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים סעד, נחל עוז וכפר עזה. מצה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כיפת ברזל יירטה שניים מהם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הירי האחרון בוצע לעבר הדרום ב-25 בדצמבר 2019 בשעות הערב, בזמן נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכנס בחירות באשקלון. בתגובה לאותו ירי בדצמבר 2019 תקף צה"ל תשתיות של חמאס ברצועת עזה. 

ירי הרקטות מעזה התרחש לאחר שאתמול פורסמה ההערכה השנתית של אמ"ן. על פי הערכת אמ"ן בנוגע למצב בעזה, חמאס מורתע ממלחמה ורוצה ברגיעה ארוכת טווח, אולם ממשיך בבניין הכוח שלו לקראת מלחמה אפשרית, תוך שהוא מרסן את הג'יהאד האסלאמי.

עוד צוין בהערכת אמ"ן כי חמאס ניצל את תהלוכות הגדר ואז הן "התהפכו עליו", עד שנאלץ להביא "כוחות ריסון" כדי שהאירועים על הגדר לא יגלשו למבצע חדש של ישראל ברצועת עזה.

מבצע "גן סגור" בחודש מאי 2019, אמרו באמ"ן, היה אירוע מעצב מבחינת חמאס, שהבין שהוא רק מפסיד בסבבי המלחמה מול ישראל. באמ"ן מדברים על "דירת הרווקים" להדגמת הדינמיקה בעזה: חמאס וג'יהאד סילקו את הרשות הפלסטינית ופתחו "דירת רווקים" בעזה, אלא שאז האח הבוגר, חמאס,  מגלה שהוא צריך לדאוג לרצועה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

אמ"ן ממליץ: להגביר תקיפות נגד איראן בסוריה

סכנה ליישובים? הרבש"צים החזירו ציוד צבאי

מובילים בביטחון - ובשכר: שיאני חברות ממשלתיות

מחיר מופקע: ישראל תשלם כמיליארד ש"ח על לוויין

איום לא שגרתי מאיראן: דולפינים מאולפים וקטלניים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית