הושלם ניסוי במערכת משודרגת של כיפת ברזל

מנהלת "חומה" במשרד הביטחון וחברת רפאל הודיעו כי השלימו בהצלחה סדרת ניסויים בגרסה מתקדמת של מערכת ההגנה כיפת ברזל. "תאפשר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים הצפויים בזירה". צפו בתיעוד מתוך הניסויים

 
הושלם ניסוי במערכת משודרגת של כיפת ברזל

מיירט של המערכת המשודרגת נורה במסגרת הניסוי. צילום: באדיבות משרד הביטחון

מנהלת "חומה" במשרד הביטחון ורפאל הודיעו היום (א') על השלמה בהצלחה של סדרת ניסויי יירוט של מערכת משודרגת של כיפת ברזל. ממשרד הביטחון נסמר כי הניסויים בוצעו בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ. "הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה נגד איומים קיימים ועתידיים בזירה", ציינו במשרד הביטחון.

צפו בתיעוד מתוך ניסויי היירוט: 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי המשרד, בסדרת הניסויים נבחנו יכולות המערכת, בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת, בכמה תרחישים, אשר מדמים איומים עתידיים, שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות. סדרת הניסויים התקיימה 10 שנים לאחר ניסוי היירוט הראשון של מערכת כיפת ברזל, בחודש ינואר 2010.

"המערכת המשודרגת תאפשר התמודדות טובה יותר". מתוך הניסוי. צילום: באדיבות משרד הביטחון

מערכת ההגנה האווירית הראתה במהלך השנים שיעור הצלחה גבוה מאוד, שמוכיח, כך לטענת משרד הביטחון, את יעילותה המבצעית באופן יומיומי. עד היום ביצעה המערכת יותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים מוצלחים. כיפת ברזל הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב- שכבתית. הקבלן הראשי לפיתוח הוא חברת רפאל. מכ"מ ה-MMR  מפותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. את מערכת השליטה והבקרה מפתחת חברת mprest.

הכתבות הכי נקראות באתר:

18 חודשי הכנה: פרטים חדשים על חיסול סולימאני

קאסם סולימאני - עלייתו ונפילתו של ה"שאהיד החי"

זיהוי שגוי ומתח מבצעי: כך הופל המטוס האוקראיני

איום משמעותי: בשלות מבצעית לטורפדו האיראני

לחזק חוליה חלשה: צה"ל מנתב משאבים לגדודים

ראש מנהלת "חומה" במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל, התייחס לניסויים: "סדרת הניסויים המוצלחת שהשלמנו במערכת כיפת ברזל, בוצעה עשר שנים בדיוק לאחר ניסוי היירוט הראשון במערכת. לאורך העשור האחרון ביצענו עשרות יירוטים במסגרת ניסויים ויותר מאלפיים יירוטים מבצעיים. המערכת שנבדקה בסדרת הניסויים הנוכחית היא מערכת משודרגת ומשופרת בהשוואה למערכת  המבצעית היום. כשנמסור אותה לצה"ל היא תאפשר לחיל האוויר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים  הצפויים בזירה".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית בחברת רפאל, פיני יונגמן, התייחס ליתרונות של המערכת המשודרגת: "סיימנו את סדרת הניסויים במאה אחוזי הצלחה. המערכת יירטה את כל האיומים, ששוגרו לעבר האזורים שהגנו עליהם במסגרת הניסוי. היום אפשר לומר שמדינת ישראל מוגנת יותר, מעבר למה שמערכת כיפת ברזל יכלה לספק לפני סדרת הניסויים שהשלמנו זה עתה".

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל