סכנה ליישובים? הרבש"צים החזירו ציוד צבאי

הרבש"צים החלו בהחזרת ציוד צבאי ביישובים רבים ביו"ש. צה"ל מצידו לא מוכן להגיד האם האיום על היישובים עלה עקב צעדי המחאה. בהמשך מאיימים הרבש"צים, שדורשים להיות מועסקים תחת משרד הביטחון, להחריף את המהלכים

 
סכנה ליישובים? הרבש"צים החזירו ציוד צבאי

מחאת הרבש"צים, היום. צילום: ארגון הרבש"צים

ארגון הרבש"צים, שמיוצג על ידי ההסתדרות, החל הבוקר (ד') בהחזרת ציוד צבאי לחטיבות המרחביות של צה"ל, מהלך שמהווה פגיעה אנושה בביטחון התושבים. למרות הצעדים, בצה"ל לא מספקים תשובה ברורה האם המהלך מעלה את האיום הביטחוני ביישובים צמודי גדר. נזכיר כי האחריות על ביטחון היישובים הגבולות והיישובים היא של הצבא, כאשר הרבש"צ מהווה למעשה נגזרת של החטיבה המרחבית. האם בהיעדר רבש"צ האיום על היישוב עולה? לזה אין תשובה מצה"ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מדובר במהלך צפוי של ארגון הרבש"צים, שהודיע בתחילת השבוע על הרחבת צעדי המחאה בעקבות דרישתו להפוך את רכזי הביטחון השוטף לעובדי משרד הביטחון. על פי ארגון הרבש"צים, בהמשך השבוע צפויים רכזי הביטחון להחזיר את רכבי השטח שלהם ולאחר מכן יוחזר נשקם האישי.

בין היישובים שהוחזר בהם ציוד הבוקר נמצאים עשרות יישובים ביהודה ושומרון: נוקדים, כפר אלדד, שדה בר, תקוע, מעלה עמוס, מיצד, איבי הנחל, פני, קדם, אפרת, נווה דניאל, אלעזר, אלון שבות, מגדל עז, כפר עציון, בת עין, ראש צורים, כרמי צור, גבעות ועוד.

״צר לנו שמשרד הביטחון, בראשותו של נפתלי בנט, ממשיך להתאכזר ולהתעלל בציבור רכזי הביטחון הצבאיים, אשר מקדישים את חייהם למען ביטחון של יותר ממיליון אזרחים בישראל בקווי העימות. אנו קוראים לשר הביטחון - אנא התערב באופן בהול בטרם תהפוך סוגית הרבש״צים למשבר ביטחוני קיצוני", אמר איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית.

לסיכום, הרבשצ"ים רוצים להפוך לעובדי משרד הביטחון, מהלך שצפוי לעלות למדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה. משרד הביטחון מצידו מעוניין בהשארת המצב על כנו, במסגרתו הרבש"צים מועסקים על ידי ועדי היישובים. רכזי הביטחון מצידם טוענים שהם עובדים כמו כל איש ביטחון אחר, רק ללא התנאים של איש ביטחון. צה"ל, כאמור, יושב על הגדר ואינו מוכן לציין האם שביתת הרבש"צים מעלה את הסיכון הביטחוני ביישובי עימות.

ממשרד הביטחון נמסר: "אנו מוקירים ומעריכים את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, הייתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי היישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".

הכתבות הכי נקראות באתר:

עקב הסערה: נזק נגרם למטוסי קרב בדרום

הושלם ניסוי במערכת משודרגת של כיפת ברזל

לאחר התקרית: מערך ה"יסעור" חוזר לשירות

ארגון הרבש"צים הודיע: מנתקים מגע מצה"ל

תיעוד: רפאל ביצעה ניסוי בטילי SPIKE SR

אולי יעניין אותך גם