חשש מנקמה: ארה"ב תתגבר את כוחותיה במזה"ת

האמריקנים ישלחו עוד אלפי חיילים למזרה"ת מחשש לפעולת תגמול איראנית עקב חיסול סולימאני. מועצת הביטחון הלאומי של איראן התכנסה לישיבה בה השתתף גם חמינאי: "המהלך של האמריקנים היה הטעות האסטרטגית הגדולה ביותר"

 

נשיא איראן רוחאני ונשיא ארה"ב טראמפ. צילום: AP

אחרי החיסול הדרמטי של קאסם סולימאני, ארה"ב שולחת עוד כ-3,000 חיילים נוספים למזרח התיכון. גורמים אמריקניים ששוחחו עם סוכנות הידיעות אי.פי, אמרו כי הכוח הנוסף מצטרף לכ-700 חיילים שכבר הגיעו השבוע לכוויית, לאחר המתקפה על השגרירות האמריקנית בבגדד.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

באי.פי צוין כי שיגור הכוחות הנוספים מבטא חשש אמריקני מפני פעולות תגמול איראניות אפשריות לאחר חיסול מפקד כוח קודס סולימאני. מוקדם יותר אמר טראמפ כי הורה להרוג את סולימאני מכיוון שהרג ופצע אמריקנים רבים במהלך השנים, והוא תכנן להרוג רבים נוספים. "היה צריך לחסל אותו לפני שנים רבות", ציין טראמפ. ארצות הברית קראה לאחר החיסול לזרחיה לעזוב את עיראק.

מועצת הביטחון הלאומי העליונה של איראן קיימה לאחר החיסול דיונים מיוחדים, בהם על פי דיווחים שונים השתתף גם מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי. על פי הודעה של המועצה, המהלך האמריקני היה הטעות האסטרטגית הגדולה ביותר של וושינגטון.

"המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן בחנה בדיוניה היבטים שונים של האירוע וקיבלה החלטות מתאימות; המועצה מודיעה כי המשטר האמריקני יהיה אחראי לכל ההשלכות של ההרפתקנות הזו", כך על פי הודעת המועצה שצוטטה ברשת אל-מנאר הלבנונית.

הכתבות כי נקראות באתר:

כוח חדש בצה"ל: היחידה הרב-ממדית

המלחמה הכלכלית בטרור: אין אכיפה לצווי התפיסה

חרף בעיות התקציב: הסכם רכש תחמושת לצה"ל

דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית