מחליפו של סולימאני: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הודיע כי מינה את סגן מפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני, להיות יורשו של קאסם סולימאני. על פי פרסומים שונים, מדובר בקצין בעל רקורד צבאי מרשים וכי הוא מקורב לחמינאי. לאחר כניסתו לתפקיד שלח מסר מאיים לאמריקנים

 

איסמעיל קאאני. מחליפו של קאסם סולימאני. צילום: מתוך טוויטר

כחצי יממה לאחר החיסול של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, המנהיג העליון של איראן מינה לו יורש – סגן מפקד כוח קודס איסמעיל קאאני. כמה שעות לאחר שנכנס לתפקידו, אמר קנאאני: "אני אומר לכולם, המתינו בסבלנות ותראו גופות רבות של אמריקנים בכל המזרח התיכון".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אין זו הפעם הראשונה בה הוזכר שמו בהקשר של מינוי לתפקיד הבכיר בתוך משמרות המהפכה האיראניים. לפני כמה שנים פרסם מכון המחקר האמריקני AEI כי סביר שקאאני יהיה מחליפו של סולימאני, במידה וזה יסיים את תפקידו ויתמודד על תפקיד נשיא איראן. "קנאאי אינו כריזמטי ומפקד צבאי פחות מוערך מסולימאני, אך ניסיונו בשדה הקרב המבצעי, במשמרות המהפכה וההיכרות הארוכה שלו עם המנהיג העליון עלי חמינאי, ככל הנראה יעניקו לו את המינוי", נכתב במאמר.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי חיסול מפקד כוח קודס יכפיל את המוטיבציה של ההתנגדות נגד ארצות הברית וישראל, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית של איראן. "כל האויבים צריכים לדעת שג'יהאד ההתנגדות יימשך במוטיבציה כפולה, וניצחון מצפה ללוחמים במלחמת הקודש", אמר חמינאי בהצהרה ששנא בטלוויזיה, בה הכריז על שלושה ימי אבל לאומיים.

הכתבות כי נקראות באתר:

כוח חדש בצה"ל: היחידה הרב-ממדית

המלחמה הכלכלית בטרור: אין אכיפה לצווי התפיסה

חרף בעיות התקציב: הסכם רכש תחמושת לצה"ל

דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית