מחשש לתגובה איראנית: הכוננות בישראל הועלתה

צה"ל לא לוקח סיכונים ומעלה כוננות, בעיקר באזור הצפון. דובר צה"ל הודיע כי לאור הערכת מצב שבוצעה הוחלט על סגירת אתר החרמון למבקרים. שר הביטחון בנט ערך דיונים ביטחוניים עם ראשי מערכת הביטחון

 

שר הביטחון בדיונים עם בכירי מערכת הביטחון. צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

לאחר חיסול של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני הלילה בעיראק, ישראל נערכת לתגובה אפשרית של איראן והעלתה כוננות. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו ביוון ושב לישראל. שר הביטחון נפתלי בנט קיים בלשכתו דיון ביטחוני עם בכירי הצבא וגופי הביטחון והמודיעין. בדיונים השתתפו הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי וראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליווה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מצה"ל נמסר כי לאור הערכת המצב הוחלט כי אתר החרמון לא ייפתח היום (ו') למבקרים. "אין הנחיות נוספות לתושבי הגולן והאזור והשגרה נמשכת", נמסר מדובר צה"ל.

בישראל לא לוקחים סיכונים ומעלים כוננות, זאת על רקע ניסיונות העבר של סולימאני לפגוע בישראל. סולימאני הוא מי שעמד מאחורי ההתבססות האיראנית בסוריה ובאזור, והעביר במשך שנים אמל"ח לסורים ולחיזבאללה.

בראיון למגזין ישראל דיפנס סיפר דובר צה"ל לשעבר, תא"ל רונן מנליס: "סולימאני ניסה מספר פעמים להוציא פעולות נגד ישראל – בפברואר 2019, במאי 2018, בינואר 2019 ובספטמבר 2019. חלקן סוכלו, על חלקן הוא שילם מחיר יקר. אתה מפעיל הרבה מאוד יכולות מודיעיניות ומבצעיות כדי לפגוע בצד השני. אנחנו מפריעים לניסיונות בניית הכוח שלו".

הכתבות כי נקראות באתר:

כוח חדש בצה"ל: היחידה הרב-ממדית

המלחמה הכלכלית בטרור: אין אכיפה לצווי התפיסה

חרף בעיות התקציב: הסכם רכש תחמושת לצה"ל

דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

בצה"ל עסקו רבות בקאסם סולימאני, בעיקר בשנתיים האחרונות ,ובחרו להבליט את שמו לאור פעולותיו. "יש דילמה לפיה האם בכך שאתה מדבר על אויבים בשמות, אתה מאדיר אותם. יש שיקולים לכאן ולכאן. אני הייתי ראש מדור איראן צבאי שהיה אחראי עליו ב-2008. הוא היה עושה אותו דבר כמו שהוא עושה עכשיו, בהבדלים מסוימים. הוא היה סטארטאפ, היום זו כבר תעשייה", אמר מנליס.

"בראייה שלי", הוא הדגיש לגבי סולימאני, "הוא דמות שכבר עושה תפקיד במשך 20 שנה. זה אחד היתרונות שלו. הוא מכיר את המזה"ת, את האנשים, את התפקיד. אי ההצלחה שלו והאופן שבו הוא פועל נובעים גם מהצלחות ישראליות וגם מהמצב שלו ובעיות הפנים שיש לו. אני לא חשוב שזה מאדיר אותו, אני חושב שהוא בקשיים, גם פנימיים. מצד שני, הוא דמות מרכזית, הוא ארכי-מחבל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית