דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

חוקרים חשפו כי סוכנות הביון האמריקנית פיתחה בשנים האחרונות מערכת שתוכל למנוע שימוש בנשק מתקדם, לאחר שזה מועבר לידי גורמים שונים. על פי הדיווח, המערכת יכולה להגביל את השימוש בנשק בנקודת זמן ובאזור מסוים

 
דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

מערכת הנ"מ בשימוש כוחות צבא יפניים. צילום: מתוך ויקיפדיה

ה-CIA פיתח טכנולוגיה שתגביל את השימוש במערכות טילים לאחר שיועברו ויימכרו מחוץ לארה"ב. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי מומחים בתחום, המהלך יביא לביטחון גדול יותר בארה"ב להפיץ נשק מתקדם בתדירות גבוהה יותר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הדיווח, הטכנולוגיה החדשה מיועדת נכון לעכשיו לשימוש בטילי כתף בשם Man Portable Air-Defense Systems (MANPADS). כך אמר החוקר ההולנדי ג'וס ווצלס בכנס ביטחוני בלייפציג, גרמניה. לטענת החוקר, פיתוח המערכת התגלה במסגרת מסמכים של ה-CIA שהודלפו ב-WikiLeaks בשנת 2017. הוא סיפר כי אז לא זכו המסמכים לתשומת לב ציבורית.

על פי ווצלס, ה-CIA הציג פתרון לפיקוח על נשק חכם שיגביל את השימוש בטילים "לזמן מסוים ולמקום מסוים", במה שהוא הגדיר כ"גידור גיאוגרפי". היא למעשה חוסמת את השימוש במכשיר באזור גאוגרפי ספציפי. החשש האמריקני הוא כי הנשק שהמדינה מוכרת יכול להגיע לידי גורם שלישי, שיעשה בו שימוש לרעה שנוגד את האינטרסים של ארצות הברית או בנות בריתה.

ווצלס אמר כי לא ברור אם הפיתוח של ה-CIA הגיע לכדי יישום בשטח והיכן ארה"ב תכננה לעשות בו שימוש. עם זאת, הוא ציין כי ניתוח נתוני המידע אודות המסמכים שהודלפו, מראה כי ישנה התאמה בין זמני הפיתוח שצוינו לבין משלוחי נשק של מערכת טילי הכתף למורדים בסוריה, בין השנים 2014-2015. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, ב-CIA סירבו להגיב לידיעה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

הרמטכ"ל: "האפשרות לעימות לא מוגבל מול איראן קיימת"

טיל היפר סוני רוסי בעל יכולות גרעין הפך מבצעי

דיווח ערבי: "מיליציה פרו-איראנית מסתירה משלוחי טילים מטהרן"

סוכן להשכיר: סוכנויות מודיעין פרטיות בעולם

מסר מאיים לקים: כוחות קומנדו "לכדו" בכיר צפון קוריאני

אולי יעניין אותך גם