הוראה מטראמפ: "סולימאני תכנן פיגועים נגד כוחות אמריקנים"

גורמים בפמטגון אמרו כי הנשיא האמריקני הורה על חיסולו של מפקד כוח קודס. במשרד ההגנה האמריקני הסבירו כי קאסם סולימאני תכנן התקפות נגד כוחות אמריקנים במזה"ת, ונתן בעצמו את ההוראה לתקוף את השגרירות האמריקנית השבוע בעיראק

 

זירת התקיפה בנמל התעופה בבגדד. צילום: AP

סולימאני עבד על תוכניות לתקיפת אמריקנים בעיראק ובמזרח התיכון, כך אמרו הלילה (ה') בפנטגון לאחר חיסול קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה. "בהנחיית הנשיא, צבא ארה"ב נקט בפעולה הגנתית מכרעת להגנה על אנשי ארה"ב על ידי חיסול קאסם סולימאני ", נמסר בהודעת הפנטגון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"התקיפה נועדה להרתיע את תוכניות ההתקפה האיראניות העתידיות. ארצות הברית תמשיך לנקוט בפעולות הכרחיות כדי להגן על האמריקנים ועל האינטרסים של המדינה ברחבי העולם. סולימאני עמד מאחורי התקפות על בסיסים של כוחות הקואליציה בעיראק במהלך החודשים האחרונים ואישר השבוע את ההתקפות על שגרירות ארה"ב בבגדד", הדגישו בפנטגון.

בכיר בפנטגון אמר כי ארה"ב מודעת לאפשרות לתגובה איראנית, ובכירי הצבא האמריקני מוכנים להגנה. הבכיר לא פסל הגעת כוחות אמריקנים נוספים שיגיעו לאזור. השבוע שלחה ארה"ב לאזור המזה"ת עוד מאות חיילים בעקבות תקיפת השגרירות בבירת עיראק בגדד. האמריקנים ציינו עוד כי אלפי חיילים נמצאים בכוננות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית