התנקשות דרמטית: ארה"ב חיסלה את סולימאני

הפנטגון הודיע כי חיסל את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בהתקפה על נמל התעופה בבגדד. בנוסף, חוסל גם מפקד בכיר בארגוני המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. המנהיג העליון חמינאי הבטיח לנקום 

 

קאסם סולימאני. צילום: AP

ארה"ב הודיעה כי חיסלה את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני. הוא נהרג במהלך הלילה בתקיפה אווירית של ארה"ב על שיירתו בשדה התעופה בבירת עיראק בגדד, כך מסר הפנטגון. בנוסף אליו, חוסל גם מפקד המיליציה העיראקית הפרו-איראנית אבו מהדי אל-מוהנדיס. "התקיפה הזו נועדה להרתיע את תוכניות התקיפה האיראניות העתידיות", נאמר בהודעת הפנטגון. משמרות המהפכה של איראן אישרו כי סולימאני נהרג.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

טהרן הבטיחה נקמה לאחר החיסול. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי חיסול מפקד כוח קודס יכפיל את המוטיבציה של ההתנגדות נגד ארצות הברית וישראל, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית של איראן.

"כל האויבים צריכים לדעת שג'יהאד ההתנגדות יימשך במוטיבציה כפולה, וניצחון מצפה ללוחמים במלחמת הקודש", אמר חמינאי בהצהרה ששנא בטלוויזיה, בה הכריז על שלושה ימי אבל לאומיים.

אחמד אל-אסדי, דובר ארגון הגג של המיליציות העיראקיות הנתמכות על ידי איראן, האשים את ארצות הברית וישראל בהתקפה: "האויב האמריקני והישראלי אחראי להרוג את המוג'אהדין אבו מחדי אל-מוהנדיס ואת קאסם סולימאני," אמר.

על פי גורמים במיליציות העיראקיות, שלושה טילים פגעו בשדה התעופה הבינלאומי בבגדד והרגו סך הכל שבעה בני אדם. הרקטות נחתו בסמוך למסוף המטען האווירי, גרמו לשריפת שני כלי רכב. מפקד בכיר בארגון מיליציה עיראקי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדיס היו ברכב אחד שפגעו בו שני טילים מונחים אחד אחרי השני, ששוגרו ממסוק אמריקני. סולימאני רק הגיע לעיראק והם היו בדרכם לצאת מנמל התעופה. לפושעים האמריקנים היה מידע מפורט על תנועות השיירה".

ההתנקשות בסוליאמני מגיעה ברקע מתח גובר בין איראן לארה"ב, שהאשימה את טהרן בניצוח על ההפגנות האלימות נגד השגרירות האמריקנית בעיראק. ההפגנות נערכו במחאה על ההתקפה של ארה"ב על יעדים של מיליציות פרו-איראניות בעיראק ובסוריה.

 סולימאני הוביל את הזרוע שהייתה אחראית להוציא לפועל פעילות של משמרות המהפכה מחוץ לגבולות איראן. הוא מילא תפקיד מפתח בלחימה בסוריה ובעיראק, וגם בפעילות שלו נגד ישראל.

על פי דיווח ברויטרס, הוא שרד כמה ניסיונות התנקשות נגדו בשני העשורים האחרונים. סולימאני התמנה לראש כוח קודס בשנת 1998, תפקיד בו שמר על פרופיל נמוך במשך שנים, בעודו מחזק את קשריה של איראן עם חיזבאללה בלבנון, עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד ועם קבוצות מיליציה שיעיות בעיראק.

הכתבות כי נקראות באתר:

כוח חדש בצה"ל: היחידה הרב-ממדית

המלחמה הכלכלית בטרור: אין אכיפה לצווי התפיסה

חרף בעיות התקציב: הסכם רכש תחמושת לצה"ל

דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית