סוף סוף: גנץ החליט להלחם בתשלום משכורות למחבלים הכלואים בישראל

תיקון 67 ביו״ש נכנס לתוקף. המשמעות: צה״ל יוכל לחלט כסף מזומן מבנקים ביו״ש שהעבירו משכורות למחבלים בישראל. כמו גם, לעצור כאלו המעורבים בתשלום המשכורות

אילוסטרציה. צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון 

לאחר שנים של דחיית תיקון 67 ביו״ש, החליט שר הביטחון, בני גנץ, לא לחדש יותר את דחיית התיקון. המשמעות: מתחילת שנת 2021, תיקון 67 ביו״ש נכנס לתוקף. התיקון מאפשר לצה״ל לחלט כספים, פיזית, מבנקים פלסטינים (לקחת מזומן, פשוטו כמשמעו), וכן לעצור כל מי ששותף לתשלום משכורות למחבלים הכלואים בישראל. 

כצעד מונע, הרשות שילמה בדצמבר האחרון את המשכורות למחבלים עד סוף פברואר 2021, כדי להרוויח לעצמה זמן. עם זאת, בשלב זה, טרם ברור איזה מנגנון ישמש את הרשות להעברת כספים החל ממרץ הקרוב בהנתן תוקפו של תיקון 67. 

יש לציין כי למרות התשתית המשפטית המאפשרת של תיקון 67, ההחלטה להפעיל את צה״ל במקרים רלוונטים היא של הדרג המדיני. כלומר, גם אם במרץ הרשות תחליט להשתמש בבנק פלסטיני לצורך העברת משכורות למחבלים בישראל, עולה שאלה האם ישראל תפעיל את צה״ל לחילוט כספים או מעצר מעורבים. 

עם זאת, עצם ביטול הדחייה של תיקון 67 הוא בשורה חיובית בהקשר המלחמה של ישראל בטרור. בעיקר בכל הקשור לתמיכה פיננסית של הרשות באלו שפגעו בישראלים. 

אם אתם מעונינים ברקע על הנושא, כתבנו על כך במספר כתבות בעבר.

״פיקציה או תיקון עוול: משרד הביטחון בדרך להתעמת עם בנקים ביו"ש״ | ״למרות הפיגועים האחרונים: משרד הביטחון ממשיך לתמוך בתשלום משכורות למחבלים״ | ״משרד הביטחון ממשיך לאפשר תשלומי משכורות למחבלים״ | ״חילוט כספי משכורות מחבלים: משרד הביטחון מתגאה באצבע בסכר. דעה״ | ״האירוניה עזבה את הנמל: משרד הביטחון נותן הנחה לרשות הפלסטינית בגין תשלום משכורות למחבלים״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית