משרד הביטחון ממשיך לאפשר תשלומי משכורות למחבלים 

משרד הביטחון דוחה פעם נוספת את תיקון סעיף 67 ומאפשר לבנקים ביו"ש להמשיך להעביר משכורות למחבלים בישראל

קרדיט: דוברות שר הביטחון

כמנהגו בקודש,  משרד הביטחון ממשיך לדחות את תיקון 67 בצווי אלוף המאפשרים לבנקים ביהודה ושומרון תשלום משכורות למחבלים הכלואים בישראל. בשונה מפעמים קודמות בהן הוארכה הדחייה בכל חודש, כעת, דוחה המשרד את יישום התיקון עד סוף דצמבר 2020. על הצווים חתום אלוף פיקוד מרכז, תמיר ידעי. משמעות דחיית התיקון היא שלילת הסמכות של מדינת ישראל לפעול נגד בנקים פלסטינים ביו"ש אשר דרכם עוברים כספי המשכורות למחבלים היושבים בישראל. 

לצד הארכת חופש הפעולה של הבנקים הפלסטינים ביו"ש, שר הביטחון, בני גנץ, חתם על ארבעה צווי תפיסה ביחס לכספי טרור שהועברו מארגון הטרור חמאס והרשות הפלסטינית לישראלים, בהיקף מצטבר של מאות אלפי שקלים. זאת, כחלק מהמערכה הכלכלית נגד פעילי טרור אותה מתכלל המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון (מט"ל) ביחד עם שב"כ, אמ"ן, משטרת ישראל, משרד החוץ וגורמים נוספים.

כספי הטרור שאותם הורה שר הביטחון לתפוס שולמו על ידי ארגון הטרור חמאס והרשות הפלסטינית למחבלים המרצים עונשי מאסר בכלא הישראלי, וכן לבני משפחות מחבלים שנהרגו. אחת מהן היא אנאס רבחי סעיד שלודי, תושבת ישראלית, אמו של המחבל עבד אל רחמאן אדריס מחמד יחיא שלודי מסילוואן, אשר ביצע פיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים באוקטובר 2014, בשכונת שייח ג'ראח במזרח העיר. 

במסגרתו נרצחו חיה בראון, פעוטה בת 3 חודשים וקארין ימימה מאסקרה, אזרחית זרה מאקוודור בת 22 שהגיעה לארץ להתגייר, ולפציעתם של 7 אזרחים נוספים. לשלודי הוצא צו תפיסה מנהלי לחילוט 187,000 ₪ אשר נמצאים בחזקתה והועברו אליה מהחמאס.

אזכיר כי צווי תפיסת הכספים הם טיפה בים ביחס לסכומים העוברים כל חודש מבנקים פלסטינים לאלפי אסירים ביטחוניים בישראל דרך בנקים פלסטינים. צווי תפיסה אלו לגיטימיים רק לאזרחים ישראלים או לכספים העוברים בבנקים ישראלים. טרם ברור כמה כסף חולט בפועל מתוך ארבעת הצווים החדשים. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית