דיווח: כך מנסה חיזבאללה להיכנס לנעלי סולימאני

גורמים המקורבים למיליציות השיעיות בעיראק, המגובות על ידי איראן, טענו כי חיזבאללה מרחיב את השפעתו באזור, מתוך ניסיון לסדר את השורות והפער שהותיר חיסול קאסם סולימאני. כך עולה מפרסום של סוכנות הידיעות רויטרס

 
דיווח: כך מנסה חיזבאללה להיכנס לנעלי סולימאני

קאסם סולימאני וחסן נסראללה בתצלומים שפורסמו לאחר חיסול מפקד כוח קודס 

פרסום בסוכנות הידיעות רויטרס מגלה עד כמה מעורב חיזבאללה בתוכניות ובפעולות של איראן במזרח התיכון, גם מחוץ ללבנון, ועד כמה השפעתו מחוץ למדינה גדולה. על פי שני מקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, זמן קצר לאחר חיסול סולימאני, גורמים בארגון הלבנוני נפגשו עם מנהיגי המיליציות העיראקיות. אלה ביקשו לאחד אותם במסגרת אל מול החלל העצום שהותיר סולימאני.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אותן מיליציות, כזכור, לא איבדו רק את המנטור האיראני שלהם, אלא גם את אחד המפקדים הבכירים שלהן – אבו מהדי אל מוהנדס, שחוסל יחד עם סולימאני. על פי הפרסום ברויטרס, חיזבאללה הציע סיוע בהדרכת המיליציות.

איראן, כידוע ניסתה לחזק את אחיזתה בעיראק ולהפשיע על הפוליטיקה המקומית, ולא רק הפעילה מיליציות שנאמנות לה. "המעורבות של חיזבאללה מסמנת הרחבה של תפקידה באזור. היא עומדת בלב האסטרטגיה האזורית של איראן במשך שנים, ועזרה לסולימאני להכשיר מיליציות בעיראק ובסוריה", נכתב ברויטרס.

ברויטרס נטען כי המפגשים בין גורמי חיזבאללה למנהיגי המיליציה העיראקית החלו בינואר, ימים ספורים לאחר רצח סולימאני. כמות הפגישות לא הייתה ידועה והן ככל הנראה התקיימו בלבנון ובאיראן. עוד דווח כי מי שעומד כעת כנציג הבכיר של חיזבאללה אל מול המיליציות הוא שייח' מוחמד קאוות'ראני, שעבד בצמוד עם סולימאני שסמך עליו. אותו גורם של חיזבאללה היה אף מעורב בבחירת ראש הממשלה העיראקי החדש.

הכתבות הכי נקראות באתר:

הערכה: אבני יסוד לטיל בין-יבשתי גרעיני איראני

סכנת קורונה: האם יש איום על מפעלים ביטחוניים?

דיווח זר: אלביט מוכרת עמדות נשק לאינדונזיה

התחרות על החלפת הבראדלי יוצאת (שוב) לדרך

כולל אופציה ישראלית: ארה"ב בחנה מערכות לנגמ"שים