חשד: ישראלים התחזו למנהלי אבטחת מידע והונו אלפים בצרפת

שמונה ישראלים, עולים חדשים המתגוררים בנתניה ובאשדוד, נעצרו במסגרת חקירה משותפת לרשויות בישראל ובצרפת. על פי החשד, הם נהגו להתחזות למנהלי אבטחת מידע, וכך גבו במרמה מאות אירו מאנשי עסקים. היקף ההונאה נאמד במיליוני אירו

 

משרדי להב 433. צילום: מתוך אתר משטרת ישראל

משטרת ישראל חקרה לאחרונה כמה אזרחים ישראלים, החשודים בעבירות כלכליות ופשיעת סייבר בצרפת. שמונת החשודים נעצרו במסגרת שיתוף פעולה של משטרת ישראל עם רשויות החוק בצרפת, ונחקרו בימים האחרונים במסגרת חיקורי דין ולבקשת רשויות האכיפה בצרפת.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מהמשטרה נמסר כי חיקורי הדין בוצעו על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ויחידת ההונאה של מחוז מרכז. היקף העבירות נאמד בסכום של מיליוני אירו והפעילות בוצעה בסיוע המחלקה לתיאום מבצעי בחטיבת המודיעין.

עוד נמסר מהמשטרה כי לפני כשבוע וחצי נחקרו באזהרה ביאל"כ, במסגרת חיקור דין 8 חשודים, עולים חדשים מצרפת המתגוררים בנתניה ואשדוד בחשד למעורבות לכאורה בעבירות הונאה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. הם חשודים שפעלו בשיטת "הנדסה חברתית", כאשר על פי החשד הם היוו חלק מרשת שעסקה בהונאת בעלי עסקים בחו"ל.

על פי החשד, על ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים היו החשודים מבצעים עבירות הונאה כשהם מזדהים בפני בעלי עסקים בצרפת כמי שעוסקים בתחום אבטחת מידע. תמורת סכום של מאות אירו היו מבטיחים להגן על פרטיהם של הלקוחות המנויים בעסק. על פי החשד, בהונאה זאת נפגעו אלפי בעלי עסקים בצרפת.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צה"ל מתאים את הספייק ללחימה אורבנית

חיל הים סיכל הברחת אמל"ח לקומנדו הימי של חמאס

כמה מרוויח הרמטכ"ל: השכר במערכת הביטחון נחשף

מיליונים שירדו לטמיון: מערכת הזיהוי הביומטרי תוחלף

חשש: הביון הסיני הצליח לחדור לרייתיאון ולהרווארד

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית