חיל הים סיכל הברחת אמל"ח לרצועת עזה

כוחות חיל הים, בסיוע שב"כ, הצליחו לסכל הברחת אמל"ח מהשטח הימי בצפון רצועת סיני. בקריות שליטה ימית זיהו כלי שיט חשוד, הכווינו אליו כוחות ובתום מרדף הוא נעצר. האמל"ח יועד לקומנדו הימי של חמאס. צפו בתיעוד הסיכול

הותר לפרסום כי לפני שלושה חודשים סיכלו כוחות חיל הים, בשיתוף כוחות שב"כ, ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני.

מערך השליטה הימי של חיל הים איתר את הכלי החשוד בהברחה והכווין אליו את לוחמי פלגה 916 ולוחמי יחידת סנפיר של זרוע הים. לאחר מרדף, נעצר כלי השיט ושני פעילי הטרור שעליו הועברו לחקירת כוחות הביטחון. מחקירתם של פעילי הטרור שנעצרו התגלה כי אמצעי הלחימה יועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימיים של ארגון הטרור חמאס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

זיהוי כלי השיט. צילום: דובר צה"ל 

אל"מ אמיר גוטמן, מפקד הזירה הדרומית בחיל הים, התייחס לסיכול: "בקריות השליטה שלנו זיהו את כלי השיט החשוד והכווינו את הכוח אל הכלי החשוד בהברחה, אשר פעלו לסיכול ההברחה תוך כדי הפגנת מקצועיות, חתירה למגע וקור רוח. סיכול ההברחה שהתבצע במקצועיות רבה פגע ישירות ביכולת חמאס להתחמש ולהתעצם מבחינת כוח הקומנדו הימי שלו.  

אל"מ אמיר גוטמן, מפקד הגזרה הדרומית של חיל הים. צילום: דובר צה"ל 

מצה"ל נמסר כי "סיכולים מסוג זה מסייעים למניעת המשך התחמשות ארגון הטרור החמאס ברצועת עזה, ולפגיעה ישירה ביכולותיו של הקומנדו הימי של החמאס. זרוע הים פועלת לניטור פעילויות טרור והברחות ולתפיסתן בשלבים מוקדמים, למניעת התעצמותם של גורמי הטרור ברצועה דרך הים".

הכתבות הנקראות באתר:

סופית: משרד הביטחון ירכוש את מערכת "הדק חכם"

הפעלת אש רב-זירתית: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי

בגלל הטחינה: צעדים פיקודיים והדחות ב-504

בחזית מול הטרור: האזרחים שהופכים למומחי סייבר בשב"כ

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חיל האוויר האמריקני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית