מיליונים שירדו לטמיון: מערכת הזיהוי הביומטרי תוחלף

משרד הפנים פרסם בקשה למידע עבור מערכת חדשה שתחליף את הקיימת, ששימשה את המדינה בשנים האחרונות בפיילוט. עלות המהלך למשלם המסים: כ-22 מיליון שקלים. ע"פ בקשת המידע, המערכת תכלול השוואת טביעות אצבע ופנים

 

אילוסטרציה: Bigstock

משרד הפנים מעוניין להחליף את המערכת שנרכשה מחברת ג'מלטו לצורך הפיילוט הביומטרי במערכת חדשה. עלות ההחלטה יכולה לעלות למשלם המיסים כ-22 מיליוני שקלים. המשרד, שאחראי על הרשות לניהול המאגר הביומטרי הלאומי אותה מנהל אברהם מינס, לא הסביר את החלטתו.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

חברת ג'מלטו נרכשה לאחרונה על ידי חברת תאלס הצרפתית, והיא מפתחת את מערכת הזיהוי הביומטרי, ובנוסף היא גם יצרנית כרטיסי הסים הגדולה בעולם. למעשה, כמעט כל כרטיס סים שאתם מחזיקים ביד יוצר על ידי ג'מלטו. הבקשה למידע של משרד הפנים (RFI) מיועדת לספקי מערכות ביומטריות בהיקף מדינתי, הכוללות מערכות זיהוי ביומטרי בהיקף שלא יפחת מ-10 מיליון רשומות.

על פי בקשת המידע, המערכת צריכה לכלול יכולות השוואת טביעות אצבע ופנים. נזכיר כי המלצת מערך הסייבר היא להשאיר רק זיהוי פנים, כאשר טביעות אצבע אינן נחוצות לזיהוי חד ערכי של אדם. בבקשת המידע ישנה הפניה לתקני זיהוי ביומטריים נוספים של קשתית, ורידים וגיאומטריה של כף היד. ייתכן ובמשרד הפנים חושבים על עתיד בו ההזדהות תהיה מבוססת על ריבוי איברים - גישה שמקבלת תאוצה בתקופה האחרונה לאור מקרי זיוף זיהוי ביומטרי חד-איברי.

בהיבט פרק אבטחת המידע, המערכת החדשה צפויה להשתמש במודל PKI לצורך הצפנת נתונים בסטטיות ותעבורה. בהיבט הפרטיות, ישנה דרישה לאנונימיזציה של המידע כאשר כל רשומה תקבל מספר סידורי שאינו מסגיר את זהות האדם.

לסיכום, טרם ברור מדוע משרד הפנים רוצה לזרוק השקעה של כ-20 מיליוני שקלים לטמיון ולהחליף את המערכת המשמשת אותו בשנים האחרונות לצורך הפיילוט. שאלה נוספת שעולה מהפרסום היא כיצד המשרד יבצע ניוד של הרשומות הקיימות למערכת החדשה והאם תהליך זה עתיד לפגוע באזרחים שכבר רשומים למאגר הביומטרי.

ממשרד הפנים נמסר: "כידוע, תחום טכנולוגיות הזיהוי הביומטרי מתפתח במהירות רבה הן מבחינת יישומים והן מבחינת יכולות וביצועים. במסגרת היערכות, המהווה חלק מתכנית רב שנתית, מבקשת הרשות מידע מספקים פוטנציאליים לגבי מנועי השוואה ביומטריים ויכולות בתחום".
 
"מדובר בהיערכות לקראת החלפתה העתידית של מערכת ה AFIS המשמשת את הרשות. לא מדובר בהחלפתה של מערכת ששימשה את הרשות בתקופת הניסוי ואין לכך כל קשר", לשון תגובת משרד הפנים.

הכתבות הנקראות באתר:

סופית: משרד הביטחון ירכוש את מערכת "הדק חכם"

הפעלת אש רב-זירתית: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי

בגלל הטחינה: צעדים פיקודיים והדחות ב-504

בחזית מול הטרור: האזרחים שהופכים למומחי סייבר בשב"כ

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חיל האוויר האמריקני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית