הרמטכ"ל: "האפשרות לעימות מול איראן קיימת"

רא"ל אביב כוכבי נאם בכנס לזכר הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק ז"ל. "אמל"ח מתקדם עובר לעיראק, לא יכולים לתת לזה לקרות", הוא הבהיר. על המצב בעזה: " חמאס חזר להכתיב את סדר היום ואנו נמצאים בתהליך בסיוע המצרים"

 
הרמטכ"ל: "האפשרות לעימות מול איראן קיימת"

הרמטכ"ל כוכבי בכנס לזכרו של אמנון ליפקין שחק במרכז הבינתחומי בהרצליה. צילום: באדיבות הבינתחומי הרצליה

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הזהיר היום (ד') כי האפשרות שישראל תעמוד מול עימות מוגבל, או יותר מכך, מול איראן קיימת. במהלך כנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') אמנון ליפקין שחק ז"ל במרכז הבין-תחומי בהרצליה, אמר עוד הרמטכ"ל כי ישראל לא יכולה שלא לטפל בנשק המדויק שנכנס לעיראק על רקע ההפגנות במדינה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"אחד מתפקידי צה"ל הוא לייצר תקופות ללא מלחמות. לא די בלנצח מלחמה. עלינו לנהל את הביטחון באופן כזה שלא מעמיד את העם במבחן כל שנתיים שלוש. פעם אחת באמצעות הפעלת כוח צבאי שישיג הרתעה. התוצאה צריכה להיות מובהקת, אמר הרמטכ"ל כוכבי בכנס.  

"קיימת החרפה באיומים והשתנות", הבהיר כוכבי, "אנו עומלים עמל רב להקדים את האויב ולהפתיע את האויב. כל הזירות במעגל הראשון פעילות. בעיראק מלחמת אזרחים, אמל"ח מתקדם עובר לשם על בסיס חודשי, ואנחנו לא יכולים שהוא יעבור ללא טיפול. יש לנו יותר זירות עם יותר אויבים".

הרמטכ"ל כוכבי אמר עוד כי "ראשי הקרב והטווחים של הטילים והרקטות גדלים. במלחמה הבאה עוצמת האש תהיה גדולה. צריך להכיר את זה ולהתכונן לזה. גם מנטלית. חלק גדול מהטילים סטטיסטיים. הם מתכננים לירות אותם על השטחים הבנויים. הטילים המדויקים נובעים מטכנולוגיה שפוגשת אסלאם קיצוני".

כוכבי: "מזהה הזדמנות בעזה"

בהתייחסו לאיראן אמר הרמטכ"ל כי "אנחנו עושים מאמץ גדול לא לאפשר לאויבינו להצטייד בנשק מדויק. יהיו פעמים שנסתכן בעימות על זה. איראן ממשיכה לייצר מאות טילים שמגיעים לישראל. בשנים האחרונות מגיע נשק מתקדם לאויבינו. איראן הכפילה את כמות החומר המועשר המותר לה. המדענים עובדים על היכולת להרכיב ראש קרב. איראן הפכה מדיניות ליותר התקפית. בראש ובראשונה נגד מדינות המפרץ. אין הרתעה, אין תגובה ואין פעולות תגמול. איראן שינתה כלפינו המדיניות, אבל אנחנו מגיבים ונמשיך להגיב".

"האפשרות שנגיע לעימות מוגבל או יותר מזה מול איראן היא קיימת. היה טוב יותר אם לא היינו היחידים. זו המציאות לעת הזו. אנחנו מתכוונים להמשיך הפעילות נגד התבססות איראן במרחב הצפוני ובעיראק", הבהיר כוכבי.

כוכבי התייחס גם לאיומים מעזה ואמר: "אני מזהה הזדמנות בעזה. חמאס רוצה בשיפור רווחת העם היושב בעזה. עברנו קיץ יציב. מעט שריפות. לחמאס רצון עז לא להגיע להתדרדרות. מי שהפריע לזה היה בהאא אבו אל עטאא. הוא חרחר מלחמה. 99 אחוזים מהפיגועים בשנה האחרונה בוצעו על ידו. התוצאה כרגע היא ניצול המצב שנוצר. רצינו להחזיר הגא"פ למקומו. חמאס נמנע מלהילחם בגא"פ אז אנחנו עשינו את זה. חמאס חזר להכתיב את סדר היום ואנחנו נמצאים בתהליך בסיוע המצרים. נאפשר הקלות אזרחיות, זו מדיניות ממשלת ישראל שאני תומך בה. ההזדמנות שברירית. זה מוטל על שני הצדדים".

הכתבות הכי נקראות באתר:

יחסים במשבר? טורקיה בונה גוררת עבור נמל ישראלי

סגירת מעגל: מכרז המל"טים המסווג בו זכתה רפאל

פוטין במסר מאיים: "רוסיה מובילה בפיתוח נשקים אסטרטגיים"

"תנאים טובים יותר מול עזה": ממצאי תחקיר מבצע "חגורה שחורה"

ים מתוח: העימותים במפרץ הפרסי עולים מדרגה