"רוסיה מובילה בפיתוח נשקים אסטרטגיים"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דיבר בפגישה עם קציני צבא בכירים והעביר מסר ברור לאמריקנים. "אנחנו המדינה היחידה בעולם שפרסה נשק היפרסוני", אמר פוטין. הנשיא הדגיש כי לראשונה בהיסטוריה ארה"ב היא זו שמנסה להדביק פערים

 
"רוסיה מובילה בפיתוח נשקים אסטרטגיים"

פוטין במפגש עם קציני הצבא הבכירים. צילום: AP

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העביר אמש (ג') מסר ברור לארה"ב - לרוסיה יתרון משמעותי בכל הקשור לפיתוח אמצעי לחימה חדשים. "רוסיה הפכה למדינה היחידה בעולם שפרסה אמצעי לחימה היפרסוניים", אמר הנשיא רוסי בפגישה עם קציני צבא בכירים. כך דווח בסוכנות הידיעות אי.פי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לדבריו, לראשונה בהיסטוריה רוסיה מובילה כעת בפיתוח סוגי נשק חדשים, ושלא כמו בעבר היא הדביקה את ארצות הברית. "בתקופת המלחמה הקרה", אמר פוטין, "ברית המועצות פגרה מאחורי ארצות הברית בפיתוח פצצת האטום, נשקים אסטרטגיים וטילים בליסטיים בין יבשתיים. כעת, המצב הוא שהם מנסים להדביק אותנו. לאף מדינה אין נשק היפרסוני בין-יבשתי".

הדברים של פוטין מגיעים לאחר שבתקופה האחרונה התבטאו בכירים אמריקנים רבים, שהביעו את דאגתם מהפיגור של ארה"ב בתחום פיתוח הנשק ההיפרסוני מול זה של רוסיה וסין. לפי סוכנות הידיעות אי.פי, בפנטגון ובמשרד ההגנה האמריקני שוקדים בשנים האחרונות על פיתוח כלי נשק היפרסוניים.

שר ההגנה, מארק אספר, אמר באוגוסט כיה הוא מאמין ש"זה כנראה עניין של כמה שנים". הוא הגדיר את פיתוח הנשק האסטרטגי בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון האמריקנית.

הכתבות הכי נקראות באתר:

באניות לנמל אשדוד: מסוקי "יסעור" הובאו לישראל

קידום מכירות איראני: התעשיות האמריקניות פורחות

כוונות ימיות: תכניות הענק של טורקיה בזירת הים

סוריה: "ישראל ביצעה ירי טילים לשטחנו"

דיווח: ארה"ב הצליחה ליירט תדרים של S-400

אולי יעניין אותך גם