תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב יוונית

על פי פרסום ביוון, פלסאן ורפאל הביעו עניין בחברת Hellenic, ככל הנראה בעקבות הקשר שלה לצבא היווני

 
תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב יוונית

מפעלי החברה היוונית

על פי כלי תקשורת ביוון, חברות ביטחוניות ישראליות מתעניינות בחברת רכב יוונית בשםHellenic Vehicle Industry או ELVO. לפי הפרסום, פלסאן הישראלית ורפאל הביעו עניין בחברה (בעבר היו גם דיווחים על התעניינות מצד אלביט). עם זאת, מקורות של ישראל דיפנס מוסרים כי מדובר בבדיקה ראשונית שטרם התפתחה להצעת רכש רשמית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הפרסום, לפחות ארבע קבוצות מישראל, גרמניה, דרום אפריקה ואיטליה, יצרו קשר עם הרשויות ביוון כדי לברר מתי יפורסם מכרז המכירה. בין החברות שפנו: Krauss-Maffei, Paramount ו-Ferrovie dello Stato. שני מכרזים התקיימו בשנת 2017, ביולי ואוגוסט. שניהם לא הבשילו לרכישה.

ELVO מחזיקה בנדל"ן יקר ערך ובציוד מכני. המפעל שלה ממוקם באזור התעשייה בסלוניקי, ותופס שטח של 270 דונם. עם זאת, שניים מהנכסים העיקריים של החברה קשורים לצבא היווני. אחד מהם הוא פס ההרכבה של טנקי הקרב "ליאופרד" ותחנת האבחון והתחזוקה שלהם עבור הצבא היווני. זו ככל הנראה, על פי מידע בשוק, לפחות סיבה אחת בגינה חברת Krauss-Maffei היא אחת המשקיעות.

סיבה שנייה הנראית משותפת לכל המשקיעים, למעט האיטלקים, היא הסיכוי ש-ELVO תקבל עבודות בנייה ותחזוקה של כלי רכב צבאיים וציוד אחר עבור הצבא היווני. ככל הנראה זו הסיבה שפלסאן ורפאל התעניינו ברכישה. לפי פרסום עדכני של lawandorder.gr, הממשלה היוונית רוצה להכניס משקיע אסטרטגי בשנה הקרובה ולשקם את החברה, כך שתעסיק 600-700 עובדים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

אולי יעניין אותך גם