"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

יחידות עילית וחיל אוויר של צה"ל הגיעו לאי השכן קפריסין, במטרה לתרגל לחימה במתארים חדשים ולא מוכרים בזירה הצפונית. בתרגיל נוסף שנערך בימים האלה, התאמנו הכוחות גם עם חיילי צבא קפריסין. צפו בתיעוד מתרגיל "משחקי הכס"

 

חייל קומנדו בתרגיל בקפריסין. צילומים: דובר צה"ל 

״משחקי הכס", כך קראו בצה"ל לתרגיל בינ"ל בו השתתפה חטיבת הקומנדו, שנערך בימים האחרונים על אדמת האי השכן קפריסין. בתרגיל לקחו חלק לוחמים מאגוז, מגלן ודובדבן, טייסות מסוקים, טייסות תובלה, טייסת כטמ״ם (כלי טיס מאויש מרחוק), טייסת ביום אויב ויחידה 669.

צפו בתיעוד מתוך התרגיל של חטיבת הקומנדו

בסגרת התרגיל, תרגלו לוחמי הקומנדו וטייסות חיל האוויר אימון בסיסי ומשימתי מול איום בתא שטח חדש ולא מוכר במתארי לחימה של זירה צפונית. ביו היתר תרגלו הכוחות פשיטות קצרות חד-ליליות, בדגש על לחימה בתוואי שטח הררי, צפוף ומורכב, תקיפת תשתיות אויב, הטסת כוחות קרקעיים, סיוע לכוחות הקרקע, אספקת ציוד בהיטס, תדלוק איטי של מסוקים, חילוץ של טייסים נוטשים ופינוי פצועים, כל זאת מול מטוסים ומול כוחות לוחמים המדמים את האויב.

במהלך השבוע כתרגיל צד, התאמנו לוחמי הקומנדו, טייסי ואנשי חיל האוויר יחד עם לוחמי צבא קפריסין, במטרה לשפר את כשירותם המבצעית של הכוחות ולקדם למידה משותפת. מפקד חטיבת הקומנדו, אל"מ קובי הלר, התייחס לתרגיל ואמר: ״סיימנו אימון ייחודי מסוגו, מחוץ לגבולות מדינת ישראל. התרגיל כלל מגוון רב של משימות ומתארי פעולה אשר הביא לידי ביטוי הבשלה של יכולות ותהליכים מבצעיים, שהחלו לפני ארבע שנים".

"הדגשנו בתרגיל את חשיבות הדיוק וההעמקה בפרטים, אבל מעל הכל, בלטה היכולת האישית של הלוחמים. בתרגיל הופגנה רמה גבוהה של מקצועיות ובלט שיתוף פעולה צמוד ואיכותי עם חיל האוויר. התרגיל הביא לידי ביטוי יכולת מבצעית מתפתחת, תפיסת הפעלה שלמה, יכולות מתפתחות של חשיפת אויב וכמובן קטלניות להשמדת אויב בקצב גבוה מבעבר", אמר הקצין.

הכתבות הכי נקראות באתר:

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית