צילומי הלוויין חושפים: הנזק לבסיסי איראן בסוריה

אחרי התקיפה הנרחבת של צה"ל על יעדי כוח קודס וצבא אסד בסוריה, פרסמה חברת מודיעין ישראלית צילומי לוויין של חלק מהיעדים שהותקפו. על פי דו"ח החברה, הותקף מבנה בנמל התעופה בדמשק בו ישבו כוחות של כוח קודס

 

צילום: ImageSat International (ISI), https://www.imagesatintl.com

 

דו"ח מודיעין של חברה ישראלית חושף חלק מתוצאות התקיפה הישראלית הלילה (ד') בסוריה נגד יעדים של כוח קודס וצבא אסד. על פי דו"ח של חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), נראה כי הותקפה מפקדה מרכזית של הכוחות האיראניים בסוריה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי צילומי הלוויין, נראה הרס בחלק מבניין שנקרא בבית הזכוכית בנמל התעופה בין-לאומי בדמשק. בדו"ח של החברה נכתב כי "על פי פרסומים, בשתי הקומות שהותקפו והושמדו ישבו כוחות של כוח קודס האיראני. נראה כי המקום נטוש ולא מתקיימת בו פעילות". צילומי הלוויין מראים עוד נזקי תקיפות במתחמי כוח קודס בבסיסי אל-כיסווא ואל-מאזה.

"בית הזכוכית" בנמל התעופה דמשק. צילום: ImageSat International (ISI), https://www.imagesatintl.com.

כמעט יממה לאחר הירי שבוצע לעבר הגולן, צה"ל הגיב ותקף בסוריה עשרות מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה יעדים, ביניהם טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות על ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בשטח ישראל. במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות". 

צילום: ImageSat International (ISI)https://www.imagesatintl.com

עוד הדגישו בצה"ל כי "התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לתכלית הנוכחית האיראנית בסוריה. התבססות זו מהווה סכנה לביטחון ישראל, ליציבות האזורית ולמשטר הסורי. כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. פעולות מסוג זה יגררו תגובה חריפה. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית