צה"ל תקף יעדים של איראן וצבא אסד בסוריה

בתגובה לירי הרקטות לעבר הגולן, ביצע הלילה הצבא תקיפה נרחבת בשטח סוריה, שכללה יעדים של כוח קודס האיראני והבצא הסורי. במהלך התקיפה נורו לעבר המטוסים טילי קרקע-אוויר. דיווח סורי: הרוגים ופצועים בתקיפות

התקיפה של צה"ל בסוריה. צילום: מתוך טוויטר

כמעט יממה לאחר הירי שבוצע לעבר הגולן, צה"ל הגיב ותקף בסוריה עשרות מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה. מטוסי קרב שלח חיל האוויר תקפו הלילה (ד') יעדים, ביניהם טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כזכור, אתמול בלילה שוגרו לעבר ישראל ארבע רקטות משטח סוריה לעבר הגולן. אזעקות נשמעו ביישובי צפון הרמה ובגליל העליון. סוללת כיפת ברזל יירטה את השיגורים שזוהו ולא היו נפילות בשטח ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות על ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בשטח ישראל. במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות".  

הנזק מתקיפת אחד היעדים

עוד הדגישו בצה"ל כי "התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לתכלית הנוכחית האיראנית בסוריה. התבססות זו מהווה סכנה לביטחון ישראל, ליציבות האזורית ולמשטר הסורי. כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. פעולות מסוג זה יגררו תגובה חריפה. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

צה"ל הודיע כי נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים בעקבות ההתקפה הנרחבת. "יש להישמע להנחיות פיקוד העורף שיעודכנו אם יידרש", נמסר עוד מדובר צה"ל.

סוכנות הידיעות הסורית הממשלתית דיווחה כי "התקיפה הישראלית הייתה רחבת ממדים והחלה בשעה 01:20. ההגנה האווירית של סוריה בלמה מתקפה אלימה שכוונה אל שורה של מטרות בפרברי דמשק. רוב הטילים הישראליים הושמדו. בתקיפה היו שני הרוגים ושני פצועים.
 
עוד דווח בתקשורת הסורית כי בתקיפה הישראלית נהרסו כמה בתים בכפר סעסא, דרומית מערבית לדמשק ובכפר קודסייה, אף הוא סמוך לבירה הסורית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה ואמר: "הבהרתי שמי שיפגע בנו - אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר כי ״הכללים השתנו: מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע. המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם - אנחנו נגדע אותן. צה״ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית