גורם ביטחוני על תקיפת צה"ל: "המשוואה משתנה"

בכיר במערכת הביטחון התייחס לתקיפה המשמעותית של מטרות איראניות וסוריות, והדגיש כי ישראל תגיב על כל ירי. הגורם העריך כי גם איראנים נהרגו בתקיפות ושלח מסר להנהגה בטהרן: "אנחנו מתחילים להתקרב לראש התמנון"

 

"ישראל משנה את המשוואה", כך אמר היום (ד') גורם ביטחוני ישראלי, שהתייחס לתקיפה הנרחבת של צה"ל בסוריה בתגובה לירי שבוצע לעבר הגולן. "ב-01:15 בוצעה התקיפה הנרחבת נגד מטרות איראניות בסוריה. הותקפו בסיסי כוח קודס שחלקם נמצאים בתוך בסיסי הצבא הסורי. פגענו במרכז ההגנה בשדה התעופה הבינ"ל בדמשק. שש סוללות טק״א הושמדו כדי לשמור על טייסינו ולאפשר חופש פעולה. ליבת התקיפה – מטרות כוח קודס בסוריה".  

"אנחנו משנים את הכללים", אמר הגורם, "בדרום עברנו הרגלה כיוון שפעלנו במידה כנגד מידה. אנחנו משנים את המשוואה. גם כשהירי זניח אנחנו מגיבים. איראן ירתה על מדינת ישראל. זה דבר הזוי שלא נקבל. איראן היא תמנון שראשו בטהרן ושולח זרועות כדי להקיף אותנו. המשוואה הייתה א-סימטרית, שהם חסינים. עדיין לא איימנו על ראש התמנון שזו טהרן, אבל אנחנו מתחילים להתקרב לראש התמנון.

הגורם סיפר כי הפעולה הנרחבת בוצעה תוך מודעות להפגנות באיראן. "המסר שלנו לציבור האיראני – ההרפתקנות של ראשי המשטר שלכם מסכנים אתכם. אנחנו ערוכים בעיבוי מגננתי. המוטיבציה שלהם ממילא היא עשר מעשר. נדע בשעות ובימים הקרובים. להערכתנו יש להם הרוגים איראנים ונפגעים".

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות