איראן: "תקיפה בשטחנו תביא למלחמה כוללת"

שר החוץ האיראני זריף הזהיר את ארה"ב וסעודיה מתקיפה בשטח המדינה. בראיון ל-CNN הוא איים עוד כי סעודיה "תצטרך להילחם עד החייל האמריקני האחרון". מפקד משמרות המהפכה: "תגובתנו לתקיפה נגדנו תהיה רחבה ביותר"

זריף מאיים. צילום (ארכיון): AP

שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף, הבהיר היום (ה') כי פעולה אמריקנית או סעודית בשטחה בתגובה לתקיפות על מתקני הנפט בערב הסעודית, תביא למלחמה כוללת. הוא הזהיר עוד כי במקרה כזה, של פעולה צבאית נגד איראן, ארה"ב או סעודיה יילחמו "עד החייל האמריקני האחרון". כך אמר היום שר החוץ האיראני בראיון בלעדי ל-CNN.

זריף אמר ל- CNN כי איראן קיוותה להימנע מעימות, והוסיף כי המדינה מוכנה לדבר עם יריבותיה סעודיה ואיחוד האמירויות. אולם האפשרות לחזור למשא ומתן עם ארה"ב לא תתרחש אלא אם כן וושינגטון תסיר את מלוא הסנקציות כפי שהובטח במסגרת הסכם הגרעין בשנת 2015.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הוא שב והכחיש את מעורבות טהרן בהתקפות בסוף השבוע על מתקני הנפט של ערב הסעודית, שגרמו השבוע למתיחות דרמטית באזור. זריף אמר כי המורדים החות'ים בתימן לקחו אחריות לתקיפה. "הם חיזקו את יכולתם הצבאית והם מסוגלים לבצע פעולה מתוחכמת כמו זו שהפילה מחצית מייצור האנרגיה של הממלכה", אמר הדיפלומט הבכיר.

מוקד יותר איים מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חסן סלאמי, כי איראן מוכנה לאיומים מכל אויב, קטן וגדול. לדבריו, "החיילים האיראניים מוכנים בעיניים פקוחות לכל איום בגבולותינו. אנחנו כל כך עוצמתיים שמאשי ים אותנו בכל תקיפה". הוא הזהיר את ארה"ב כי במידה ואיראן תותקף, התגובה שלה תהיה נרחבת יותר מאשר מקור התקיפה".

מפקד משמרות המהפכה, חסן סלאמי. צילום: AP

סעודיה הציגה אתמול ממצאים, שלטענתה מוכיחים את המעורבות של איראן בתקיפת מתקני הנפט שלה בסוף השבוע. משרד ההגנה הסעודי הציגה את שרידי המל"ט והטילים שבהם נעשה, לטענתה, שימוש במתקפה על מתקני הנפט שלה. לדברי דובר שר ההגנה הסעודי, קולונל טורקי אל-מלכי, מדובר בהוכחה "בלתי ניתנת להכחשה" לאחריותה של איראן.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

הממצאים שהציגו הסעודים. צילום: מתוך טוויטר

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית