האיומים מאיראן, עזה ועד חיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

גיליון 45 של מגזין ישראל דיפנס יצא לאור עם כתבות מרתקות, והפעם: סיכויי המלחמה עם איראן, הפלגה בזירה החמה של חיל הים, תמונת המודיעין על צבא אסד, כלי השיט כחול-לבן העתידיים ועוד 

האיומים מאיראן, עזה ועד חיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

שער גיליון 45 ישראל דיפנס

גיליון 45 של מגזין ישראל דיפנס יצא לאור בזמן שישראל נמצאת בתקופה נפיצה ומתוחה מאוד בכל הגזרות – מצפון ועד דרום.

והפעם במגזין:

הסיכוי למלחמה מול איראן גדלים

העורך האחראי, עמיר רפפורט, ניתח את הסיכויים של ישראל להגיע לעימות צבאי ישיר מול איראן או עם שלוחותיה בלבנון ובסוריה, על רקע האירועים האחרונים בציר שבין איראן-עיראק-סוריה-לבנון.

במסגרת המגזין יצאנו להפלגה באזור החם ביותר של חיל הים – הזירה הדרומית, שאמונה בעיקר על גזרת רצועת עזה. יחד עם מפקד הזירה ולוחמי ספינת שלדג בפלגה 916, יצאנו לבחון את ים האיומים איתם מתמודד החיל – מפיגועים בתשתיות חיוניות ועד כוח הקומנדו הימי של חמאס. 

תמונת מצב מדאיגה מרצועת עזה

בחודשים האחרונים סיימו בצה"ל היערכות ארוכה למלחמה כוללת מול חמאס. במסגרת גיליון 45 ניתחנו את הגזרה אותה הגדיר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, כנפיצה ביותר. בחנו את המצב של חמאס, חמש שנים לאחר צוק איתן, ואת ארגוני הטרור השונים שמנסים פעם אחר פעם להרים ראש ולדרדר את המצב, גם בחסות איראן.

השכנה מצפון משתדרגת

בגזרה הצפונית, המודיעין הישראלי ממשיך לעקוב אחר הצבא המתחדש של אסד בסוריה. קיימנו ריאיון עם קמ"ן חטיבת הגולן, שנתן לנו הצצה להתמודדות מול צבא סורי משודרג בכוחות חיזבאללה וגורמים איראניים.

עולם המים, הדור הבא

במסגרת פרויקט ימי מיוחד, קיבלנו הצצה לחידושים בתחום הים. מקורבטות חדשות ועד כלים בלתי מאוישים – כלים כחול-לבן

ארסנל טילי השיוט של המזה"ת

טילי שיוט הם כבר מזמן לא רק נחת מדינות בודדות בעולם. ארגוני טרור רבים ומאיימים ומדינות סוררות הצליחו לשים יד על הנשק האסטרטגי הזה. בגיליון זה הבאנו סקירה מיוחדת על מפת האיומים במזרח התיכון.

משחקי ריגול

בעבר היו צריכים ארגוני אויבים לגייס סוכנים נגד ישראל באמצעות מגע ישיר עמם. בעידן הנוכחי, הרשת החברתית מאפשרת כלים פשוטים לגיוס פעילי טרור. ראש אגף הסייבר לשעבר בשירות הביטחון הכללי חושף כיצד ארגוני הטרור עושים זאת.

לקראת המפץ הגדול

לקראת כנס הכלים הבלתי מאוישים, Uvid 2019: נראה שתחום הכטב"ם ממשיך לחדור למרחבים חדשים ולפרוץ את גבולות היישומים הביטחוניים. סקירה מיוחדת של גיליון הקיץ מעלה כי התחום נמצא לקראת מפץ גדול. 

 

עוד במגזין: מדור חדשות, מדור סייבר נרחב ומרתק, מאמרי כותבי הדעות שלנו ומדור הספרים. 

הגיליון החדש של ישראל דיפנס, מהדורת קיץ 2019, עכשיו בבתי המנויים וברשתות שיווק נבחרות.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם