התקיפה בסעודיה בוצעה באמצעות טילים איראניים

רחפנים? על פי דיווחים, כלי התקיפה היו מל"טים שתקפו את אתרי הפקת הנפט. ממצאים שאותרו במדינה מעלים חשד כי התוקפים עשו שימוש בטילי שיוט. למרות הצהרות סעודיה על הפחתה בתפוקת הנפט, לא נרשמו עליות מחירים

 

שברי טילי השיוט בסעודיה. צילום: מתוך טוויטר

תמונות של שברי טיל שיוט איראני נמצאו בחולות סעודיה לאחר ההודעה על תקיפה תשתיות הפקת הנפט של המדינה. מדובר בטיל השיוט Quds, הקיים בארסנל של החות'ים המבוסס על דגם איראני מסוג סומאר.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

ההתקפה בוצעה על מספר יעדים , ככל הנראה, חלקם על צינור הובלת נפט. הפגיעות המדויקות וכאלה שגרמו הרס רב לפי טענות הסעודים, תואמות את המתווה של שימוש בטילי שיוט.

למרות האזהרות הסעודיות על כך שתפחית בחצי את תפוקת הייצור, בדיקה במחירי הנפט העולמי היום (א') בבוקר לא הראתה קפיצה במדדים המובילים.

סעודיה הודיעה שהכבאים השתלטו על הדליקות שנגרמו בעקבות ההתקפה. סוכנות רויטרס דיווחה כי שני האתרים שהותקפו נמצאים במחוזות אבקיאק וקורייש,  שם נמצא שדה הנפט השני בגודלו בסעודיה. בשני האתרים עובדים מומחים זרים רבים, אך לא נודע על נפגעים.

הדובר הצבאי של החות'ים בתימן מסר שנפגעו קשות מתקני נפט הנמצאים במרחק של 1,000 ק"מ מצנעה בירת תימן. בשבת ביצעו מטוסי הקואליציה בראשות סעודיה שתי תקיפות נגד מטרות של החות'ים בצפון תימן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית