כוח קודס הותקף: סוכל ניסיון פיגוע של איראן

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כמה יעדים מדרום מזרח לדמשק בהם שהו פעילים של כוח קודס האיראני, שניסו להוציא לפועל תקיפה של רחפנים נגד ישראל. סוללות כיפת ברזל נפרסו בצפון. חיזבאללה טען כי שני מל"טים ישראליים התרסקו והתפוצצו בלבנון

כוח קודס הותקף: סוכל ניסיון פיגוע של איראן

תיעוד התקיפות של צה"ל בסוריה. צילום: מתוך טוויטר

תקיפה נגד איראן: צה"ל הודיע כי סוכל פיגוע של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות נגד מטרות ישראליות. מטוסי קרב תקפו הלילה מספר יעדי טרור בכפר עקרבה שבסוריה, מדרום מזרח לדמשק. בעקבות התקיפה עלתה רמת הכוונות בצפון ונפרסו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מתווה הפיגוע שסוכל כלל בתכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות".

"צה"ל נמצא במוכנות גבוהה", הדגישו בצה"ל, "להמשך הגנה ופעולה ככל שיידרשו נגד כוונות לפיגוע נגד מדינת ישראל ורואה באיראן ובמשטר הסורי אחראים ישירים לניסיון הפיגוע שסוכל". להודעה של צה"ל קדמו דיווחים סוריים על הפצצה, ועל הפעלת הגנה אווירית.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר לאחר האירוע: "בדקות האחרונות סיכלנו פיגוע של כוח קודס האיראני בסוריה לעבר ישראל. מטוסי קרב תקפו בכפר עקרבה. קאסם סולימאני תכנן פיגוע משטח סוריה לישראל באמצעות חוליה שרצתה לשגר רחפנים תוקפים לעבר מטרות בצפון ישראל. במבנים בכפר עקרבה יש כוח קודס איראני. החוליה כוללת פעילים איראניים ושיעים. ניסו לבצע הפיגוע בחמישי אולם הוא סוכל. היום פרשן איראני כתב שישראל לא תופתע אם ישוגרו לעבר מלטים תוקפים".

לאחר פרסום סיכול הפיגוע אמר ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו: "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר, לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה". 

כמה שעות לאחר הפרסום על התקיפה של צה"ל בסוריה, החלו דיווחים על נפילת מל"טים ישראליים בלבנון. בכיר בחיזבאללה אישר לסוכנות הידיעות אי.פי, כ מל"טים ישראליים התפוצצו בשטח ביירות, ברובע הדאחייה. אחד מהם התפוצץ באוויר והשני התפוצץ לאחר שהתרסק. בצה"ל לא הגיבו לדיווח.