"ישראל פועלת על הסף בתקיפת מטרות בעיראק"

על פי דיווח בניו יורק טיימס, בכירי ממשל אמריקנים הודו כי ישראל עומדת מאחורי התקיפות שבוצעו נגד יעדים בעיראק. "הדבר עלול להוציא את הכוחות האמריקנים מעיראק", הזהיר הגורם 

הפיצוץ בבסיס חיל האוויר העיראקי השבוע. צילום: מתוך טוויטר

לאחר סדרה של תקיפות שיוחסו לה בעיראק, גורמים בכירים בממשל האמריקני מודים כי ישראל פועלת במדינה. "ישראל פועלת ממש על הסף בתקיפות בעיראק והדבר עלול בסופו של דבר להביא ליציאת הכוחות האמריקניים מעיראק", אמרו הבכירים לעיתון הניו יורק טיימס.

העיתון דיווח כי השבוע תקפה ישראל מחסן נשק שנוצל על ידי איראן להעברת נשק לסוריה, וכי "התקפה זו עלולה להפר את היציבות בעיראק ולערב אותה בסכסוך שבין ארה"ב לאיראן", אומרים הפקידים האמריקניים. ההתקפות הישראליות מסמנות הרחבה של המערכה הצבאית שישראל מנהלת נגד איראן בתקיפת מטרות בסוריה. איש ביון בכיר הוסיף שישראל הפציצה בסיס צפונית לבגדד ב-19 ביולי ותקפה מיליציות עיראקיות פרו-איראניות.

היועץ לביטחון לאומי בממשל בגדד, פליח אל-פיאד,  אמר אתמול שעיראק איננה מעוניינת "לקחת צד" במאבק שבין איראן למדינות אחרות אך "דוחפים אותנו לעבר מלחמה". הוא הוסיף שממשלת עיראק, סוכנויות הביטחון והצבא ינקטו בכל האמצעים כדי להגן על המדינה". היועץ העיראקי אמר כי לא ניתן לומר מי האחראי לתקיפות במדינה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית