פשע חוצה גבולות: המלחמה בפשעי הסייבר

התפוצה הגלובלית של הפשע בסייבר היא בעיה של גופים רבים בעולם. במסגרת סייברטק גלובל בת"א נערך פאנל בו ניסו משתתפים מגופי אכיפה ומודיעין מהעולם להסביר כיצד נלחמים בפשיעה מקוונת

 

פאנל אכיפת החוק

איך מתמודדים עם הפשע במרחב המקוון? בפאנל של אנשי אכיפת חוק וגופי חקירות פרטיים בסייברטק גולבל בתל אביב ניסו לתאר את המציאות המורכבת שלהם. בין הפעולות הנפוצות שמבצעים הגופים השונים נכלל המעקב סביב מרכיבים כמו דוא"ל וכתובות IP ושיתוף פעולה בין גופי אכיפת חוק. עוד עולה מהפאנל כי אכיפת חוק קשורה לפעולות מודיעין חוץ. גם הרשת האפלה משחקת, עדיין, תפקיד מרכזי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

פלטפורמות חדשות מציפות צרכים חדשים. בישראל הייתה פריצה למסלקת ביטקוין והמשטרה הייתה צריכה להתחיל למצוא כלים לחקור אירוע כזה. הנציג הגרמני סיפר שבמקרה שאירע לאחרונה בוצעה הברחת של בני אדם והיה מידע מסנסור GPS, אבל הרשויות התקשו לנרמל את המידע עבור האנליסטים. מידע מוצפן גם מהווה חסם משמעותי לחקירות. יש מטא-דאטה, אבל התוכן אינו זמין, ולא תמיד אפשר ליירט את המקור של המידע.

ארגוני האכיפה עברו מהתוכן למטא-דאטה. למעשה, מי תקשר עם מי - יירוט המקור, להשיג גיבויים מהענן. אבל לכך צריך מסגרת חוקית, וזה לא פשוט. הנציגה מספרד העלתה בעיה לעבוד עם דליפות גדולות שמגיעות לתקשורת. הקושי הוא לגלות מאיפה המתקפה וקושי נוסף לנהל את ממד התקשורת. לפעמים ישנן בעיות שנובעות מדליפות עבר שלא נמחקו והגיעו לתקשורת.

נציג חברת קובווד סיפר על מקרה של חקירה פיננסית סביב גניבת ביטקוין. במהלך החקירה התגלה כי הכסף עבר מספר מסלקות ומיקסרים. חקירה מסוג זה דורשת כלים טכנולוגיים, וכמעט בלתי אפשרי לנהל חקירה כזו ידנית, ציינו בחברה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש אמ"ן על תוכנית המאה: "תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

הרמטכ"ל כוכבי החליט להאריך את כהונת מפקד חיל הים

השר יובל שטייניץ בסייברטק: "גילינו מתקפה נגד תחנת כוח"

איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

היבט נוסף הוא שחלוף בין מודיעין בסייבר למודיעין בממד הפיזי. אם שתי מכוניות נפגשו עשרות פעמים בחודש, כנראה שיש בדפוס הזה משהו לחקור. המידע מגיע מהמרחב המקוון, אבל רלוונטי לפיזי.

בתי המשפט הם היבט נוסף בתחום אכיםת החוק במרחב הקיברנטי. לפעמים השופט אינו מבין מה הפשע בחקירת סייבר. צריך להביא את הידע משירותי האכיפה לבתי המשפט, טענו בפאנל. נושא נוסף שעלה הוא שמירה על מקורות ועדים בעידן הבלוקצ'יין. כיצד שומרים על זהות אנונימית בתשתית מבוזרת. גם הצפנה של מידע על ידי עובדים היא בעיה. אם עובד מצפין את המידע ועוזב, תהיה בעיה לפתוח את המידע.

הפאנל עסק גם בשאלה איך מתמודדים עם העובדה שהכל מחובר לרשת מבחינת פשע בסייבר ואיסוף ראיות. ייקח זמן עד שתחום ה-IOT יעבור רגולציה מסודרת ויהיה מעוגן בחוק.

התפוצה הגלובלית של הפשע בסייבר היא בעיה לכולם. משתתפי הפאנל הסכימו שיש צורך בשיתוף פעולה בינלאומי למלחמה בפשע מקוון, כאשר מלחמה זו שונה מאכיפת חוק בממד הפיזי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית