"התוכנית תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, התייחס בכנס של מכון INSS ל"תוכנית המאה" של הנשיא דונלד טראמפ. ראש המכון וראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל') עמוס ידלין, הזהיר מפני אפשרות של סיפוח: "מהלך מסוכן שיחסום הסדר מדיני עתידי"

 
"התוכנית תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

אלוף תמיר היימן, ראש אמ"ן, בכנס INSS. צילום: דובר צה"ל

בזמן שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ מפרט על "תוכנית המאה", נאם ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, בכנס של מכון INSS, והתייחס לתוכנית. דבריו מגיעים גם על רקע תגבור הכוחות של צה"ל ביו"ש בעקבות ההכרזות הפלסטיניות על "יום זעם" לאחר פרסום התוכנית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אלוף היימן הדגיש כי "יהיה לא מקצועי לדון בהשלכת העסקה בטרם ראינו אותה". עם זאת הוא ציין כי "ניתן להניח שהדבר הזה ישפיע על הציבור הרחב, על הנוער. גם במרחב הפלסטיני וגם בעולם הערבי. זה ישפיע על המדיניות וההנהגה של המדינות. בכל שלושת המרחבים אנחנו צפויים לראות תמורות וננסה ללמוד אותן".

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, אלוף (מיל') עמוס ידלין בירך את טראמפ אך סייג והתייחס לסכנה שבצעדי סיפוח.

״בהחלט ייתכן שמה שקרה לתוכניות קודמות של נשיאים קודמים יקרה גם לתוכנית טראמפ. היא תזכה למחיאות כפיים, תנוח על המדף, תעלה אבק – ולבסוף תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה. הפלסטינים כבר הבהירו שהם דוחים אותה על הסף", אמר ידלין.

"האופציה השנייה", ציין עוד ידלין, "היא שממשלת ישראל תכריז על סיפוח. סיפוח הוא מסוכן. הוא עלול לחסום את הדרך בפני כל הסדר מדיני עתידי ובפני כל ניסיון להיפרד ממיליוני הפלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון. בסופו של יום הוא עלול לממש את הסיוט של מדינה אחת. מדינה שכזאת לא תוכל להיות גם יהודית וגם דמוקרטית. היא תביא לקריסתו של החלום הציוני".

"החלופה שלישית: חלופה הדרגתית, מתואמת עם האמריקאים והערבים, ללא צעדים חד צדדים תוך עיצוב  גבולות, הסדרי ביטחון ודמוגרפיה  שיאפשרו מדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה ומוסרית.  חשוב לשמר  אופציה לשתי מדינות ללא מתן ווטו לפלשתינים על עתידה ואופייה של ישראל", אמר ידלין.

בתוך כך, ארה"ב פרסמה אזהרת מסע לעובדי הממשל האמריקני ולמשפחותיהם לגבי שהייה בעיר העתיקה בירושלים, הגדה המערבית ורצועת עזה. אזהרת המסע מגיעה בעקבות הקריאה להפגנות ויום הזעם הצפוי עליו הכריזו הפלסטינים בעקבות פרסום תוכנית המאה של הנשיא טראמפ.

הכתבות הכי נקראות באתר:

שב"כ חשף: חמאס גייס מרגלים בשטח ישראל

חשד: חיילים סייעו להבריח אמל"ח מיו"ש לישראל

מסתמן: תר"ש תנופה תהיה בהיקף תר"ש גדעון

"לצבא קטלני יותר": בנט אישר את תר"ש תנופה

היקף ההזמנות "כחול לבן": 11.6 מיליארד שקלים

 

אולי יעניין אותך גם