איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

התעשייה האווירית תחשוף את המל"ט לטווח ארוך, בו עושים שימוש גם בחיל האוויר תחת השם "שובל", בתערוכת Singapore Airshow 2020

 
איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

המל"ט HERON MK II. צילום: באדיבות התעשייה האווירית

התעשייה האווירית תחשוף לראשונה את המל"ט HERON MK II בתערוכתSingapore Airshow. זהו דגם משופר של מל"ט הדגל ה-HERON, הפעיל מבצעית בחיל האוויר הישראלי תחת השם "שובל", וביותר מ-20 משתמשים מבצעיים ברחבי העולם. ה-HERON MK II הינו כלי טיס אסטרטגי, לטווח ארוך, לשהייה ממושכת, רב-משימתי ורב-מטע"די.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

דגם ה-HERON MK II הוא כלי ממשפחת ה-HERON, דבר המהווה, על פי התעשייה האווירית, יתרון משמעותי למפעיליו הרבים של HERON ברחבי העולם, ומופעל באותן תפיסות הפעלה מבצעיות. "תפיסות הפעלה אלו מבוססות על הידע הרב והניסיון המצטבר בתחום המל"טים, אשר נצבר בתעשייה האווירית במשך כמעט 50 שנות פעילות, יותר מ- 1,800,000 שעות טיסה מצטברות ומעל ל-50 לקוחות מבצעיים", כך נמסר מהחברה.

ה-HERON MK II הוא בעל מנוע Rotax 915 iS, מגיע לגובה של 35,000 רגל, מהירות מקסימלית של 140 קשר ומסוגל לשהות באוויר עד 45 שעות טיסה. "תודות לטכנולוגיות ייצור משופרות, ל-HERON MK II מבנה גוף רחב וחזק יותר, המאפשר תחזוקה מהירה וקלה ללא שינוי במשקלו העצמי של המל"ט. המל"ט מאפשר קונפיגורציות חדשות, והינו בעל מטע"ד (סנסור) תצפית ארוך טווח ומכ"ם, ומסוגל לשאת מגוון רחב של מטע"דים נוספים כגון: ELINT, COMINT, מיוחדים ועוד", נמסר מהתעשייה האווירית.

היכולת הבולטת במל"ט, מדגישים בחברה, היא ביצוע משימות איסוף מודיעין מנגד (Standoff Capability), כלומר איסוף מודיעין על מטרה מסוימת ממרחק רב (עשרות קילומטרים) וללא צורך לחצות קו גבול, תודות ליכולתו לשאת סנסורים גדולים ומשופרים יותר. בנוסף, ל-HERON MK II אוויוניקה משופרת, ומנוע משופר.

סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, משה לוי: "אנו גאים להציג פיתוח נוסף וחשוב בתחום המל"טים מבית התעשייה האווירית. ה-HERON MK II מאפשר הרחבה משמעותית של המעטפת המבצעית בדגש על יכולת הביצוע של משימות איסוף מודיעין מנגד".

"מערכת זו הינה חברה נוספת במשפחת ה- HERON, הנחשב למל"ט האסטרטגי מהמובילים בעולם. האפשרות להציע את ה-HERON MK II פותחת בפנינו הזדמנויות נוספות בעולם, ומאפשרת לנו להרחיב את מגוון הפתרונות המבצעיים המוצעים ללקוחותינו", סיכם לוי.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל