רכישת ענק: הצי האמריקני הזמין 9 צוללות חדישות

הצי של ארה"ב הזמין 9 צוללות וירג'יניה חדשות בסכום עתק של כ-22 מיליארד דולר. בצי מסבירים כי מדובר בצעד שנועד להתמודד עם ההתעצמות הימית הסינית 

 

צוללת מסוג וירג'יניה. צילום (ארכיון): הצי האמריקני

הצי האמריקני ביצע את הזמנת הרכש הגדולה ביותר בתולדותיו: צוללות מתקדמות בסכום של 22.2 מיליארד דולר. ההזמנה כוללת תשע צוללות מדגם וירג'יניה, בעלות יכולות חדישות ומיוחדות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בהקשר לרכש הנוכחי, רשת CNN הזכירה את אזהרתו של מפקד צי האוקיאנוס השקט מפני התעצמות גדולה של הצי הסיני. לדבריו, "אין ברשותו די צוללות בצי כדי לעמוד באתגר זה". קרל שוסטר, לשעבר ראש המבצעים במטה הצי, אמר כי "הרכש החדש הוא המענה להתעצמות הסינית חסרת התקדים במרחבי הים. הצי הסיני הולך ונעשה טוב יותר וגדול יותר משלנו, והרכש יענה על פעולותיה התוקפניות של סין במערב הפסיפי".

לצוללות מדגם וירג'יניה יש יכולות להתמודד מבצעית עם צוללות אחרות, עם ספינות שטח ועם מטרות גדולות, וכן ליזום מבצעים מיוחדים כמו איסוף מודיעין. בצי יש כיום 19 צוללות וירג'יניה ו-10 מצויות בשלבי ייצור שונים. 

הכתבות הכי נקראות באתר:

עדויות מאיראן: משמרות המהפכה טבחו במפגינים

דיווח: "רוסיה ביצעה ניסוי בירי טיל היפרסוני"

המתקפה וההתנצלות: סאגת הספייק בהודו נמשכת

אלביט מציגה: מערכת רכבית נגד רחפנים

צוללת ובה כמות גדולה של סמים נתפסה בספרד

אדמירל דיוויד גוגינס, ראש מנהל הצוללות בצי, כתב באתר האינטרנט של הצי כי צוללות אלו הן קפיצה דורית בטכנולוגיה. הן גדולות יותר עם 10,200 טונות מעמס, אורכן 460 רגל, יש להן כוח אש רב ויכולת תקיפה בעזרת 40 טילי שיוט טומהוק. זאת, בהשוואה ל-12 טילי שיוט בצוללות הקיימות. הצוללות החדשות ייצרו בעצמן את החמצן הדרוש להן. בנוסף, הן יוכלו לצלול מתחת למים במשך חודשים.

הצוללות החדשות ייבנו על ידי חברת GENERAL DYNAMICS ELECTRIC BOATS במדינת קונטיקט, והן יספקו עבודה ל-4,000 איש במספנות ברוד איילנד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית