40 טונות של פצצות על "האי של דאעש" בעיראק

כוחות הקואליציה נגד דאעש, בהובלת ארה"ב, תקפו באמצעות מטוסי קרב את האי, בו עשו אנשי ארגון דאעש שימוש למטרות שונות בעיראק

מטוס הקרב האמריקני F-15e. צילום: AP

מטוסי קרב F-35 ו-F-15E של חיל האוויר האמריקני הטילו פצצות במשקל של קרוב ל-40 טונות על אי בנהר חידקל בעיראק, ששימש את אנשי דאעש כמקום מסתור ואחסון ציוד, וכן כנקודת מעבר של פעיליו מסוריה וממקומות אחרים לעומק עיראק.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים, כוחות הקואליציה של ארה"ב לא פרסמה על נפגעים או מטרות שנהרסו באי קאנוס. יתכן שההתקפה נועדה להיות מבצע חישוף של צמחיה באי כדי למנוע מדאעש להסתיר אנשים וציוד.

התקיפה בוצעה ב-10 בספטמבר באי קאנוס בנהר חידקל, 175 מייל צפונית-מערבית מבגדד, קרוב לעיר אירביל, בירת הכורדים באזור, וכ-100 מייל מהגבול הסורי. הגיחות של מטוסי הקרב האמריקניים נועדו למעשה לשמש סיוע אווירי לגדוד המבצעים המיוחדים מספר 2 של צבא עיראק, המנהל את המלחמה נגד השרידים של ארגון דאעש במדינה. ארה"ב אומנם הכריזה על חיסול הארגון, אך המלחמה נגדו נמשכת בסוריה ובעיראק.

מפקד הכוחות המיוחדים של הקואליציה, גנרל אריק היל, אמר: "אנו מונעים מדאעש להסתתר באי קאנוס, ובכך אנו מסייעים לבעלות ברית לשמור על היציבות באזור". הקואליציה לא מסרה פרטים על הגיחות לאי של דאעש, אולם פורסמו תמונות רשמיות המראות מטוסי F-35 ו-F-15E בבסיס חיל האוויר אל-דרפא באיחוד האמירויות ומפציצי B-52 בבסיס חיל האוויר אל-עובייד בקטאר. מפציצים מסוג זה מתאימים מאוד לגיחות כגון אלה שבוצעו באי קאנוס.  החימוש של מטוסי F-15E כולל פצצות במשקל טונה מונחות GPS וטילי "סיידוויינדר" AIM-9X.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית