ברמת גן לא מפנים פולש למקלט - נותנים התראה. זה ממש יעזור לדיירים בשעת ירי רקטות

אוזלת היד של חלק מהרשויות המקומיות לפנות מקלטים בבתים משותפים ממשיכה גם לאחר כשלושה שבועות מלחמה

לאחר כשלושה שבועות מלחמה ולאחר שני מאמרים שפרסמתי שבהם התרעתי על כך שעיריית רמת גן אינה מפנה פולש שהשתלט על מקלט.

הוא בנה בו יחידת דיור, ולא מאפשר לדיירים להיכנס למקלט בשעת אזעקה. אתמול, 29.10.23, נציגה של עיריית רמת גן הגיעה, סוף סוף, לבניין האמור על מנת לבצע ביקורת.

מאחר ודלת יחידת הדיור שהוקמה במקלט הייתה נעולה, נציגת העירייה תלתה על הדלת התראה. בהתראה (שצוין שהינה התראה ראשונה) נכתב:  "נמצא שהנכס הוא מקלט שהנ"ל השתלט עליו ובנה דירה במקום. הנ"ל נדרש לפתוח ולפנות את המקום במיידי".

הסנקציה המופיעה בהתראה זו היא שבמידה שהנ"ל לא יפנה את המקום, תחול אכיפה במתן דו"חות. בקיצור, העירייה הדביקה התראה ראשונה על הדלת, והזהירה את הפולש שאם הוא לא יפנה את המקלט, היא תתחיל לתת לו דו"חות.

גם בעקבות פעילות העירייה עד כה, הדיירים של הבניין אינם יכולים להיכנס למקלט שפולש השתלט עליו. אם בימים הקרובים תיפול רקטה על הבניין, חלילה, יכולים לההרג דיירים. האחריות של ראש העיר, אינה רק תיאורטית, אלא גם לחיי הדיירים, שכרגע, נשארים ללא פתרון מיגון בעת ירי רקטות לעבר ישראל. 

בזמן מלחמה היה על ראש עיריית רמת גן להורות לעובדי העיריה לנקוט באפס סובלנות כלפי מקרים בהם אחד מדיירי הבניין השתלט על המקלט הציבורי המשותף ולפרוץ מקלטים כאלו. כפי שלדוגמה ראש המועצה המקומית מבשרת ציון הודיע שייעשה, כבר ביומה הראשון של המלחמה.

לאור כשלון עיריית רמת גן לתת מענה ראוי לתושבים במקרה הזה, אני מעניק ציון נכשל לעיריית רמת גן ולעומד בראשה, ונוזף בהם (בפעם השנייה) על תפקוד גרוע בזמן מלחמה.

נמשיך לעקוב אחר טיפול העירייה בנושא, בתקווה שהעירייה והעומד בראשה יתעשתו, ויפסיקו להפקיר את תושבי העיר בזמן מלחמה.


המחבר הוא מהנדס יועץ בתחום החומרים המסוכנים, חבר באיגוד הישראלי להנדסת בטיחות, מחבר ומתרגם ספרים ובהם "מדריך תגובות חירום בתקריות חומרים מסוכנים" | המאמר מציג את עמדת מחברו, ואינו מבטא עמדה רשמית של האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית