מילה טובה: מועצה מקומית מבשרת ציון תפקדה למופת בשעת מלחמה

בשעה שעירית יבנה ורמת גן התמודדו עם קשיים לאפשר זמינות מקלטים בעיר בעת מלחמה, מועצה מקומית מבשרת ציון תפקדה למופת

בעקבות המאמר שפרסמתי שכותרתו "עיריית יבנה: אוזלת יד בפיקוח על תקינות וזמינות מקלטים", ובעקבות המאמר שכותרתו "מתכוננים למלחמה? מקלט ברמת גן הפך לדירה להשכיר" הגיע אלי גם מידע על עיריות ורשויות מקומיות המטפלות היטב בנושא של הכנה לחירום של מקלטים במבנים משותפים.

כך לדוגמה, העבירו אלי הודעה שהמועצה המקומית מבשרת ציון פרסמה והפיצה לתושבים, מייד ביום הראשון של המלחמה. אני סבור שהמועצה המקומית מבשרת ציון ראויה לציון לשבח על תפקודה בזמן מלחמה.

טוב יעשו שאר העיריות והמועצות המקומיות אם ילמדו ויפעלו בצורה דומה. למען הסר ספק, אני לא מתגורר במבשרת ציון ולא מכיר אף עובד במועצה המקומית מבשרת ציון.

להלן ההודעה שהמועצה פרסמה כבר ביום הראשון של המלחמה

דיירי הבתים המשותפים שלום רב,

כידוע בחלק מבנייני המגורים בישראל, המרחב המוגן הינו שטח משותף. משנת 1992 שונה החוק וחלה חובה להקים ממ"ד – מרחב מוגן דירתי. 

ביום ראשון האחרון הכריזה מדינת ישראל על מצב חירום לאומי – מלחמת "חרבות ברזל". 

על מנת לאפשר לכלל התושבים להתגונן כראוי, יש לפנות עד יום ראשון 15.10.23 בשעה 9:00 את כלל הציוד הפרטי שנמצא במקלטים הציבוריים.

ככל שיש במקלט המשותף אשפה או גרוטאות -  יש לתאם פינוי מיידי. לצורך כך, ומאחר ומדובר בדיני נפשות - המועצה תפעיל פינוי אשפה וגזם ממקלטים משותפים – גם ביום שבת.

יודגש, כל מקלט משותף שיימצא נעול החל משעה 9:01 ביום ראשון 15.10.23 - ייפרץ על ידי מחלקות התפעול והשיטור העירוני, וקנס כספי כבד יוטל על הגורם שמנע את פתיחת המקלט המשותף מבין דיירי הבניין.

אנו נמצאים בתקופה מורכבת ומתוחה, אנא – עזרו לנו, לסייע לכם להיות בטוחים ומוגנים כראוי. 

בהנחייתי, השיטור העירוני הונחה לנהוג באפס סובלנות כלפי מקרים בהם אחד מדיירי הבניין השתלט על המקלט הציבורי המשותף, ומקרים מהסוג הזה יטופלו במלוא חומרת הדין.


המחבר הוא מהנדס יועץ בתחום החומרים המסוכנים, חבר באיגוד הישראלי להנדסת בטיחות, מחבר ומתרגם ספרים ובהם "מדריך תגובות חירום בתקריות חומרים מסוכנים" | המאמר מציג את עמדת מחברו, ואינו מבטא עמדה רשמית של האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית